خوان مارتین دلپوترو، تنیسباز سرشناس
آرژانتینی از ویمبلدون ۲۰۱۷
حذف شد.
او در دور دوم این رقابتها از ارنست گولبیس از لتونی با حساب سه بر صفر و
با نتایج ۴-۶، ۴-۶ و ۶-۷ (۳-۷) شکست خورد. دلپوترو بیست وهشت
ساله در این مسابقه که نزدیک سه ساعت طول کشید تلاش زیادی کرد از شکست فرار کند
اما گولبیس که در فهرست ردهبندی تنیس مردان جهان، در رده ۵۸۹ ایستاده، این اجازه را به دلپوترو
نداد.
گولبیس با این پیروزی در دور سوم ویمبلدون با نواک جوکوویچ بازی خواهد کرد.
خبر حذف دلپوترو، بخت شماره ۲۹
قهرمانی در ویمبلدون امسال، شاید بیشتر از همه جوکوویچ، را خوشحال میکند. او، در جایگاه چهارم تنیس مردان جهان، برای مسابقه با دلپوترو، قهرمان پیشین اوپن آمریکا، آماده میشد. مسابقهای که میتوانست تکرار دیدار به یادماندنی این دو در نیمهنهایی ویمبلدون ۲۰۱۳ باشد که آن دیدار با پیروزی
جوکوویچ همراه شده بود. اما حالا جوکوویچ، قهرمان سه دوره ویمبلدون، در جمع ۳۲ تنیسباز نهایی تورنمنت، با حریفی
روبرو میشود که در سالهای گذشته از اوج فاصله زیادی داشته.
گوبلیس بیست و هشت
ساله که حدود سه سال پیش موفق شد برای اولین بار به جمع ده تنیسباز برتر جهان
وارد شود، مدتهاست که از کانون توجه طرفداران تنیس دور بوده. شاید اوج دوران او به
سه سال پیش برمیگردد که با غلبه بر راجر فدرر و توماش بردیک برای اولین بار به
نیمهنهایی رولان گاروس رسید. از آن زمان تاکنون او گرفتار مصدومیتهای زیادی بوده
و نتوانسته انتظارات را برآورده کند. گولبیس در سیزده ماه گذشته حتی موفق به ثبت
یک پیروزی در مسابقات حرفهای تنیس نشده بود و کمتر کسی تصور میکرد بتواند مارتین
دلپوترو بلندقامت را از سر راه بردارد. او
در بیست و هشت سال گذشته پایینترین رتبه را در بین تنیسبازانی دارد که توانستهاند
به دور سوم ویمبلدون راه یابند.