اولین قرارداد بزرگ نفتی ایران بعد از برداشتن تحریمها
قرارداد نهايى توسعه فاز ١١ پارس جنوبى بين ايران و كنسرسيومى از توتال فرانسه، سى ان پى سى چين و پتروپارس ايران، فردا در تهران امضا مى شود. اين اولين قرارداد نهايى بزرگ نفتى بعد از برداشتن تحريمها خواهد بود و اولين قرارداد نهايى است که بر اساس الگوى جديد قراردادهاى نفتى امضا میشود. درست پيش از اعمال احتمالى تحريمهاى جديد از طرف كنگره آمريكا، توتال فرانسه يكبار ديگر "صف شكن" سياستهاى تحريمى شده. دفعه قبل سال ١٩٩٧ این اتفاق افتاد.