دولت ایران 'جاسازی بنزین و گازوئیل در حفره' را علت انفجار پارک ملت اعلام کرد

پارک ملت

منبع تصویر، Social media

توضیح تصویر، پلیس پیشتر گفته بود انفجار در پارک ملت "موضوع خاصی" نبود
منتشر شده در
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

چهار روز بعد از شنیده شدن صدای انفجاری در شمال تهران، سخنگوی دولت ایران امنیتی بودن این حادثه را رد کرد و گفت که "به هیچ عنوان شبیه خرابکاری‌هایی اخیر" نبوده است.

علی ربیعی برای اولین بار در توضیح این رخداد گفت که این انفجار "ناشی از ایجاد یک گودال در بخشی از پارک (ملت) بوده که محموله‌ای از مخلوط بنزین و گازوئیل" درون آن جاسازی شده بود.

صدای انفجار بامداد روز شنبه ۱۹ تیر در بسیاری از نقاط تهران شنیده شد و با وجود حضور پلیس و نیروهای امنیتی در پارک ملت تا کنون توضیحی درباره دلیل این انفجار ارائه نشده بود.

پلیس ساعاتی بعد از انفجار اعلام کرد که این حادثه "موضوع خاصی" نبوده و یک مقام دیگر هم از "جوسازی" رسانه‌های خارجی درباره آن انتقاد کرد.

حمید هداوند، جانشین فرمانده انتظامی تهران هم روز شنبه گفت هیچ ساختمانی تخریب و یا دچار حریق نشده و در محل حادثه "فقط تعدادی شاخه و برگ بر زمین ریخته و این حادثه هیچ خسارت جانی و مالی در پی نداشته است."

رد شدن از پست X
اجازه نشان دادن محتوای X را می دهید؟

این مطلب شامل محتوایی از X است. قبل از بارگیری این محتوا از شما اجازه می گیریم، زیرا ممکن است این سایت ها از کوکی ها و یا سایر انواع فن آوری استفاده کنند. می توانید سیاست X را درباره کوکی ها و سیاست مربوط به حفظ حریم خصوصی را پیش از موافقت بخوانید. برای دیدن این محتوا روی "موافقت و ادامه"‌کلیک کنید.

توضیح: محتوای مربوط به طرف ثالث ممکن است شامل آگهی باشد

پایان پست X

علی ربیعی، سخنگوی دولت امروز سه‌شنبه ۲۲ تیر به خبرنگاران گفت که دستگاه‌های امنیتی در حال تحقیق برای شناسایی عاملان انفجار پارک ملت هستند اما افزود "طبق گزارش ارائه شده از سوی وزارت کشور، این حادثه به هیچ عنوان شبیه خرابکاری‌هایی اخیر نیست."

به گفته آقای ربیعی تاکنون هیچ شواهدی درباره "امنیتی بودن" این انفجار از طرف دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی ارائه نشده است.

اشاره آقای ربیعی به مجموعه‌ای از انفجارها و اتفاقاتی است که به ویژه در یک سال گذشته در بعضی مراکز حساس ایران و افراد مرتبط با آن رخ داده و مقام‌های ایران از آنها به عنوان خرابکاری یاد می‌کنند.

بسیاری از این موارد به اسرائیل نسبت داده شده و مقام‌های جمهوری اسلامی هم در بعضی از این رخدادها دولت اسرائیل را مقصر دانسته‌اند.

مقا‌م‌های دولتی و امنیتی اسرائیل صراحتا مسئولیت این اتفاقات را نپذیرفته‌اند اما اظهارات تلویحی این مقام‌ها درباره این حوادث به عنوان پذیرش مسئولیت از سوی اسرائیل تعبیر شده است.