یک نماینده مجلس ایران میگوید جان دراویش زندانی 'در خطر است'

منبع تصویر، TASNIM
یک نماینده مجلس ایران نسبت به امنیت جانی دراویش زندانی در این کشور هشدار داده و از قوه قضائیه این کشور خواهان رسیدگی فوری به وضعیت این افراد شده است.
محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در توییتی گفته است "جان دراویش زندانی در خطر است."
شماری از دراویش در زندان فشافویه یا ندامتگاه مرکزی تهران بزرگ زندانی هستند و گزارش های مختلفی در مورد شرایط بد زندان فشافویه و بدرفتاری با زندانیان آن منتشر شده است.
اخیرا شماری از دراویش گنابادی زندانی در ایران در اعتراض به وضعیت امنیتی و محدودیتهای اعمال شده علیه نورعلی تابنده، قطب آنها دست به اعتصاب غذا زدند.
این مطلب شامل محتوایی از X است. قبل از بارگیری این محتوا از شما اجازه می گیریم، زیرا ممکن است این سایت ها از کوکی ها و یا سایر انواع فن آوری استفاده کنند. می توانید سیاست X را درباره کوکی ها و سیاست مربوط به حفظ حریم خصوصی را پیش از موافقت بخوانید. برای دیدن این محتوا روی "موافقت و ادامه"کلیک کنید.
پایان پست X
هفته پیش اعلام شد چهار نفر از این دراویش که در زندان فشافویه زندانی هستند، به بیمارستان منتقل شدهاند.
بر اساس این گزارشها، این چهار نفر که از حدود یک ماه و نیم پیش اعتصاب غذا کردهاند "انسداد روده، خونریزی معده و کاهش سطح هشیاری" دارند.
آقای صادقی خواهان "رسیدگی فوری و جدی" ابراهیم رییسی، رئیس قوه قضائیه ایران به وضعیت این افراد شده است.
پس از درگیریهای اسفند ۹۶ میان دراویش و نیروهای امنیتی در خیابان گلستان هفتم در پاسداران تهران، محدودیتهای شدیدی علیه نورعلی تابنده اعمال شد. حسینیه دراویش نیز تعطیل شده و دهها نفر از این افراد بازداشت و زندانی شدند.































