هبتالله آخوندزاده رهبر طالبان به کابل رفت

منبع تصویر، Afghan Islamic Press
دو منبع از حکومت طالبان در افغانستان به بیبیسی گفتند که هبت الله آخوندزاده رهبر طالبان از قندهار به کابل رفته است.
این منابع گفتند که آقای آخوندزاده در نشست والیان طالبان و فرماندهان پلیس ولایتی در کابل نیز صحبت کرده است.
پس از بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان، این دومین بار است که رهبر طالبان از قندهار به کابل میرود.
در سه روز گذشته، والیان حکومت طالبان و فرماندهان پلیس از تمام ولایات به «نشست سه روزه» در کابل دعوت شده بودند.
سراج الدین حقانی، وزیر داخله/کشور طالبان نیز در آخرین روز این نشست شرکت داشت. وزارت داخله طالبان گفته است که این بازدید انجام شده است، اما در مورد مکان آن چیزی نگفته است.
یک منبع شرکتکننده در این نشست به بیبیسی گفت که آقای آخوندزاده توصیههایی را نیز به مقامات طالبان ارائه کرده است.
اما او به طور خاص به این توصیهها اشاره نکرد.
همچنین مشخص نیست که رهبر طالبان از طریق هوا از قندهار به کابل رفته است یا از طریق جاده.
آقای آخونزاده مدتهاست در قندهار زندگی میکند و گاهی وزرای کابینه حکومت طالبان برای ملاقات با او به آن ولایت میروند. از او به خاطر عدم ملاقات با مهمانان و خبرنگاران خارجی انتقاد میشود.






























