اسیدپاشی یک فرد ناشناس به صورت سه زن و دختر در کابل

خانم نوری بیست درصد سوختگی دارد و چهره اش کاملاً تغییر کرده است
توضیح تصویر، خانم نوری بیست درصد سوختگی دارد و چهره اش کاملاً تغییر کرده است
منتشر شده در

یک زن و دو دختر در مرکز شهر کابل هدف تیزاب‌پاشی (اسیدپاشی) یک فرد ناشناس قرار گرفته و گفته‌اند که آنها به دلیل زن بودن قربانی این نوع خشونت شده‌اند.

نفیسه نوری یکی از قربانیان این اسیدپاشی می‌گوید پنجشنبه شب گذشته هنگام بازگشت از دیدارهای عید فطر، یکی از یک فرد ناشناس به صورت او دو عضو دیگر خانواده‌اش اسید پاشید.

او گفت: "ساعت ۱۱:۳۰ شب به خانه باز می‌گشتیم، وقتی نزدیک شهرک آریا رسیدیم، شاید نگهبانان هم ما را می‌دیدند، یک نفر از آن سوی خیابان آمد و به یک طرف رویم اسید پاشید و بعد به روی و دست‌های دخترانم هم پاشید."

خانم نوری افزود: "همان لحظه فهمیدم که اسید پاشیده است. چرا که بسیار سوخت، احساس کردم که رگ‌های چشمم پاره شدند، چند بار چرخیدم و بعد به زمین افتادم."

این کارشناس زیبایی می‌گوید دشمنی شخصی با کسی ندارد، ولی گمان می‌کند که به دلیل زن بودنش هدف تیزاب‌پاشی قرار گرفته است.

خانم نوری کارشناس زیبایی است

منبع تصویر، .

توضیح تصویر، خانم نوری کارشناس زیبایی است

حالا این قربانی ۳۱ ساله خشونت می‌گوید بزرگ‌ترین آرزویش این است که بداند مسئول این تیزاب‌پاشی "چه کسی بود و چرا این کار را کرد".

عبداللطیف شوهر او می‌گوید که فکر می‌کند کسی دست به این تیزاب‌پاشی زده که "دشمن وطن و تهدیدی برای زنان و وطن است".

او از مقام‌های امنیتی انتقاد می‌کند که نتوانسته‌اند امنیت شهر را به درستی تامین کنند و حالا همسرش با ۲۰ درصد سوختگی، کاملاً تغییر چهره داده و حتی چهره دختر کوچک و دختر برادر زنش تغییر کرده که دیگر به حالت اول بازنخواهد گشت.

رفیع‌الله بیدار، سخنگویی کمیسیون حقوق بشر افغانستان در واکنش به این رویداد آن را "غیرانسانی" و "غیرقانونی" توصیف کرده و گفته فرد مهاجم باید شناسایی شده و مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.

مقام‌های پلیس کابل گفته‌اند که در جست‌وجوی عوامل این تهاجم خشونت‌آمیز هستند.

محمدصابر نصیب، رئیس بیمارستان استقلال در غرب کابل گفت که این سومین بار است که قربانیان تیزاب‌پاشی به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

به گفته او، در دو مورد تیزاب پاشی قبلی هم قربانیان خشونت زنان بوده‌اند.

هشت سال پیش مردان ناشناس در ولایت جنوبی قندهار به سر و صورت <link type="page"><caption> پانزده دختر دانش‌آموز</caption><url href="http://bbc.com.im/persian/afghanistan/2008/11/081112_dn_afghan_girls.shtml%22 platform="highweb"/></link> برقع‌پوش تیزاب پاشیدند.

بیشتر بخوانید:

  • <bold><link type="page"><caption> افراد ناشناس به روی دو دختر دانش‌آموز در هرات اسید پاشیدند</caption><url href="http://bbc.com.im/persian/afghanistan/2015/07/150704_mar_herat_girl_school_poisning%22 platform="highweb"/></link></bold>
  • <bold><link type="page"><caption> اسید پاشی به صورت دختران افغان</caption><url href="http://bbc.com.im/persian/afghanistan/2008/11/081112_dn_afghan_girls.shtml%22 platform="highweb"/></link></bold>
  • <bold><link type="page"><caption> اسیدپاشی به صورت اعضای خانواده افغان به خاطر رد تقاضای ازدواج</caption><url href="http://bbc.com.im/persian/afghanistan/2011/12/111201_k01_kunduz_acid_attack.shtml%22 platform="highweb"/></link></bold>