انفجار در دایکندی جان ۱۴غیرنظامی را گرفت؛ بیشتر قربانیان زنان و کودکان هستند

منبع تصویر، DAYKONDYGOV
مقامهای دولتی ولایت دایکندی در مرکز افغانستان میگویند، در نتیجه انفجار یک مین در ولسوالی کجران این ولایت ۱۴ غیرنظامی کشته و ۳ نفر دیگر زخمی شدند.
به گفته مقامها در این انفجار که صبح امروز (سه شنبه، ۸ میزان/مهر) در روستای سلیمانآباد رخ داده ۷ زن، ۵ کودک و ۲ مرد کشته و ۳ کودک دیگر زخمی شدهاند.
نصرالله غوری، سخنگوی والی دایکندی به بیبیسی گفت که این رویداد زمانی رخ داده که خودروی حامل این افراد با یک بمب کنار جادهای برخورد کرد. گفته شده این افراد عازم یک زیارتگاه بودند. مشخص نیست که قربانیان این حادثه اعضای یک خانواده بودهاند یا نه.
آقای غوری اضافه کرد که زخمیهای این رویداد به شفاخانه/بیمارستان محلی ولسوالی کجران منتقل شدهاند و تحت درمان قرار دارند.
به گفته سخنگوی والی دایکندی این مین قبلا از سوی افراد گروه طالبان در این محل جاسازی شده بود.
طالبان تاکنون در مورد این رویداد اظهار نظری نکرده است.
ولسوالی کجران از ولسوالیهای همجوار با ولایت ناآرام هلمند است و گروه طالبان در آن هرازگاهی فعال است.
در همین حال، در یک رویداد دیگر در ولایت غزنی در جنوب این کشور، مقامهای محلی گفتهاند که در اثر اصابت یک گلوله هاوان بر یک منزل در منطقه نوآباد این ولایت، سه نفر زخمی شدهاند.
مقامهای این ولایت طالبان را در این زمینه مسئول دانستهاند. اما گروه طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته است.
با آنکه در ماههای اخیر از حملات انفجاری در سطح کلان کاسته شده اما "حملههای هدفمند با کارگذاری مین مغناطیسی" به صورت چشمگیری در کابل و برخی از ولایتها افزایش یافته است.
براساس تازهترین گزارش کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، انفجار مینهای مغناطیسی و کار گذاری شده یکی از عوامل افزایش تلفات ملکی در این کشور است.






























