شما در حال مشاهده نسخه متنی وبسایت بیبیسی هستید که از داده کمتری استفاده میکند. نسخه اصلی وبسایت را که شامل تمام تصاویر و ویدیوهاست، مشاهده کنید.
بازگشت به وبسایت یا نسخه اصلی
اطلاعات بیشتر درباره نسخه لایت که برای مصرف کمتر حجم دادههاست
شش مأمور پلیس محلی در حمله خودی در ولایت زابل افغانستان کشته شدند
منابع محلی در ولایت زابل در جنوب افغانستان میگویند در یک حمله خودی در زابل ۶ سرباز پلیس محلی کشته شدند.
غلام جیلانی فراهی، فرمانده امنیت زابل به بیبیسی گفت که این حادثه روزگذشته (دوشنبه، ۶ جوزا/خرداد) در ولسوالی شینکی زابل اتفاق افتاده و در مورد آن تحقیق میکنند.
شماری از رسانههای داخلی افغانستان گزارش کردند که مظنون پس از کشتن ۶ همکارش به گروه طالبان پیوست.
به گزارش این رسانهها، گروه طالبان تمام تجهیزات نظامی را بردهاند اما اکنون این پاسگاه در اختیار نیروهای امنیتی افغانستان قرار دارد.
زابل در جنوب افغانستان از ولایات ناامن افغانستان است.
حملات خودی از سال ۲۰۱۲ در میان نیروهای افغان افزایش یافت و باعث نگرانی زیادی در میان مقامهای دولت افغانستان شد.
به دنبال افزایش تلفات حملات خودی، دولت افغانستان تدابیر سختگیرانهای را برای جلوگیری از نفوذ شورشیان در میان نیروهای امنیتی به اجرا گذاشت.