12 Şubat, 2008 - TSİ 15:18
İsrail Konut Bakanı Zeev Boim, Doğu Kudüs'te İsrailli yerleşimciler için binden fazla konut inşasına yakında başlanacağını bildirdi.
Doğu Kudüs'ü 1967'de işgal eden İsrail, yerleşim inşasına o tarihten bu yana ara vermedi.
Aynı tarihte işgal edilen Gazze'deki yerleşim inşası ise kısa bir süre önce donduruldu.
Filistinliler Doğu Kudüs'ün başkentleri olmasını istiyor ve uluslararası toplum da buradaki yerleşimleri yasa dışı kabul ediyor.
İsrail bundan iki ay önce, Har Homa adlı yerleşim biriminde 350 yeni konut inşa edeceğini açıklamıştı.
Bu adım, İsrail - Filistin yakınlaşması için yürütülen çabaları zora sokmuştu.
İsrail Konut Bakanı Zeev Boim, Har Homa'daki yerleşime 350 konut, Pisgat Zeev'deki yerleşime de 750 konut ekleneceğini açıkladı.
Filistinli baş müzakereci Saib Erekat, İsrail'in açıklamalarını kınadı ve "yerleşimleri genişletme politikasına bir son vererek, barışa şans tanımalarını" istedi.