10 Ocak, 2008 - TSİ 16:49
ABD Başkanı George Bush, bu yıl içinde İsrail'le Filistinliler arasında bir uzlaşmaya varılmasının mümkün olduğunu söyledi.
Bush, ilk kez çıktığı Orta Doğu turunun ikinci gününde bugün Batı Şeria'nın Ramallah kentine giderek Filistin Yönetimi Başkanı Mahmud Abbas'la görüştü.
Amerikan Başkanı görüşmeden sonraki açıklamasında "İsrail ve Filistinlilerin yan yana yaşayacak iki ayrı devletin önemini anladıklarından eminim" dedi.
Bush şöyle devam etti:
"Başkan Mahmud Abbas ve Başbakan (Ehud) Olmert, bir araya gelip zorlu kararlar almalılar. Görev sürem doluncaya kadar bir barış anlaşması imzalanmasının mümkün olduğuna, hatta imzalancağına inanıyorum" dedi.
2001'den beri ABD Başkanı olan Bush'un görev süresi Kasım'da doluyor.
Bush, bu hedefe ulaşabilmeleri için tarafların yol haritası olarak bilinen Orta Doğu barış planındaki yükümlülüklerini yerine getirmesi gerektiğini söyledi.
Amerikan Başkanı İsrail'in, güvenilir bir Filistin güvenlik gücü kurulmasını baltalayacak adımlardan uzak durmasını istedi, Filistinlilerin de "Devletle statüko arasında tercih yapması" gerektiğini söyledi.
Bush, Haziran ayında Gazze'de yönetimi ele geçiren Hamas'ı Filistin topraklarında kargaşa yaratmakla suçladı.
ABD Başkanı, Filistinlilerin İsrail güvenlik noktalarında yaşadığı sıkıntıların hatırlatılması üzerine bunların İsrail'in güvenliği için gerekli olduğunu söyledi.
Filistin Yönetimi Başkanı Mahmud Abbas ise, "barış sürecine bağlılığından" dolayı Bush'a teşekkür etti, "Masum kurbanlarla dolu hastaneler, barikatlar ve aşağılanmanın olmadığı bir gelecek istiyoruz" dedi.
Abbas, İsrail'le temel konular üzerinde müzakerelere başladıklarını, bu yıl içinde anlaşmaya varmak istediklerini belirtti.
Görüşme nedeniyle Abbas'ın karargâhı çevresinde sokağa çıkma yasağı ilan edildi.
Karargâha giden yollar kapatıldı; halk, balkonlara ya da çatılara çıkmamaları yolunda uyarıldı.
Bush dün Orta Doğu turunun ilk durağında Kudüs'te İsrail Başbakanı Ehud Olmert'le görüşmüştü.