08 Ocak, 2008 - TSİ 12:26
İsrail ordusu, dün gece saatlerinde Lübnan'dan İsrail'in kuzeyine iki Katyuşa tipi roket fırlatıldığını açıkladı.
Olay, 2006'da Lübnan'daki Hizbullah örgütü militanlarıyla yaşanan savaşın ardından bölgeden yönelen ikinci roket saldırısı olma özelliğini taşıyor.
İsrail ordusu, iki Katyuşa roketinin dün gece Lübnan sınırı yakınlarındaki Şlomi kasabasına düştüğünü bildirdi.
Ordu sözcüsü, saldırıda ölen ya da yaralanan olmadığını, ancak maddi hasar meydana geldiğini belirtti.
Sözcü, konuyla ilgili soruşturmanın devam ettiğini kaydetti.
Lübnan'ın başkenti Beyrut'taki Hizbullah örgütü yetkilileri konuyla ilgili açıklama yapmayı reddetti.
Lübnan ordusundan adını vermek istemeyen üst düzey bir yetkili, İsrail'in açıklamasının "temelsiz ve tamamen uydurma" olduğunu belirtti.
Bölgedeki Birleşmiş Milletler Barışgücü yetkilileri de konunun araştırıldığını ve İsrail'in açıklamalarını doğrulayacak ya da yalanlayacak durumda olmadıklarını kaydetti.
Lübnan'dan İsrail'e son olarak geçen yılın Haziran ayında roket saldırısı düzenlenmişti.
Bu saldırıda da iki Katyuşa tipi roket Kiryat Şimona kasabasındaki sanayi bölgesine düşmüşü.
Hizbullah militanları 2006'da İsrail'le giriştikleri savaşta İsrail'in kuzeyine binlerce roket fırlatmıştı.
Ancak Filistinli grupların da bölgeden İsrail'e roket saldırıları düzenledikleri biliniyor.