26 Kasım, 2007 - TSİ 18:10
Pakistan'da bir cumhurbaşkanlığı sözcüsü, Pervez Müşerref'in Perşembe günü yemin ederek ikinci dönemine başlayacağını söyledi.
Sözcü Raşid Kureyşi, BBC'nin Urduca servisine yaptığı açıklamada Müşerref'in yemin töreninden önce genelkurmay başkanlığı görevinden istifa edeceğini belirtti.
1999 yılında darbeyle iktidara gelen Müşerref, daha önce de üniformasını bırakma sözü vermiş ancak bu sözü tutmamıştı.
Müşerref cumhurbaşkanlığına ikinci bir kez aday olduğunda askeri görevini bırakması için yoğun iç ve dış baskı altında kaldı.
Bunun üzerine genelkurmay başkanlığını seçim sonrasında bırakmaya söz verdi.
Geçen ay mecliste çoğunlukta olan partisinin oylarıyla cumhurbaşkanı seçilen Müşerref, Yüksek Mahkeme'nin seçimi iptal edecek gibi göründüğü günlerde olağanüstü hal ilan etti.
3 Kasım'dan beri süren olağanüstü halin, Ocak ayında yapılan genel seçimlerden önce kalkması için Müşerref'e yoğun baskı var.
Müşerref'in sekiz yıl önce darbeyle uzaklaştırdığı iki eski başbakan, Navaz Müşerref ve Benazir Butto da bu seçimlerde yarışacak.
Bu amaçla sürgünden geri dönen iki lider de eğer olağanüstü hal kalkmazsa seçimleri boykot edeceklerini söylüyor.
Ülkesine dün dönen Navaz Şerif kendisini karşılayan taraftarlarına yaptığı konuşmada dönebilmek için Pervez Müşerref'le anlaşmadığını savundu.
Şerif ''Benim anlaşmam sizlerle, Pakistan halkıyla'' dedi ve ülkeyi diktatörlükten kurtarmak için geri döndüğünü belirtti.