http://www.bbcturkish.com

09 Ekim, 2007 - TSİ 08:06

'Asit yağmuru şirketi' pes etti

Amerikan enerji şirketi American Electric Power, Beyaz Saray'la uzun süredir devam eden çevre kirliliği davasında uzlaşmaya varıldığını söylüyor.

American Electric Power (AEP) kömür kullanılan fabrikalarında modern aletler almamakla suçlanan yedi şirketten biriydi.

AEP, fabrikalarını yenilemeyerek çevre kirliliği ve asit yağmurlarına yol açarak çevreye zarar vermekle suçlanıyordu.

Şirket sözcüsü Pat Hemlepp 1,6 milyar dolar harcayarak fabrikalarını yenileyeceklerini söyledi.

Şirket ayrıca ceza olarak on beş milyon dolar; çevre temizliği maliyetlerini karşılamak için 60 milyon dolar ödeyecek.

AEP sözcüsü olayda sorumluluk kabul etmediklerini sözlerine ekledi. Ancak tartışmaların daha fazla uzamaması için sulh çözümüne varmayı tercih ettiklerini kaydetti.

AEP'ye yönelik suçlamalar 1989 yılında mahkemeye taşınmıştı.

Çevreci örgütler ABD'nin kuzeybatısındaki fabrikaların yol açtığı çevre kirliliğinin parklardaki doğal hayatı ve Özgürlük Heykeli gibi anıtları olumsuz etkilediğini söylüyor.

ABD'de yeni çıkarılan temiz hava yasasına göre, şirketler fabrikalarını genişletir ya da yeni fabrikalar inşa ederken çevreye etkileri açısından bir gözden geçirme sürecine tabi olmak durumunda.