15 Ağustos, 2007 - TSİ 20:30
Dünyada ilk kez egemen bir ülkenin resmi silahlı biriminin terör örgütleri listesine alınması gündemde.
Amerika Birleşik Devletleri'nin önde gelen gazeteleri The New York Times ve The Washington Post'la BBC'ye konuşan Amerikalı yetkililer, yakında İran Devrim Muhafızları'nı 'terör örgütü' olarak ilan edeceklerini söyledi.
ABD bu durumda Devrim Muhafızları'na karşı mali yaptırımlar da uygulayabilecek.
ABD İran'ı ısrarla, Irak ve Afganistan'ı istikrarsızlaştırmakla suçluyor.
Washington'a göre İran Devrim Muhafızları da, bu ülkelerde direnişçileri eğitiyor, onlara maddi destek sağlıyor.
ABD Dışişleri Bakanlığı'nı terör örgütleri listesinde halen 42 grup bulunuyor.
El Kaide, Hizbullah, Hamas ve İslami Cihad da bu gruplar arasında.
The Washington Post gazetesi, ABD'nin gelecek ay New York'ta yapılacak Birleşmiş Milletler'in yıllık olağan toplantıları sırasında İran üzerindeki diplomatik baskıyı artırmayı planladığını yazdı.
Gazeteye göre, Devrim Muhafızları'nın terör örgütü ilan edilmesi kararının resmen bu toplantılar öncesi duyurulması bekleniyor.
İran Devrim Muhafızları ise ülkede 1979 yılında, İslam Devrimi'nin korunması amacıyla kurulmuştu.
Din adamlarına bağlı grubun kendi kara, deniz ve hava kuvvetleriyle yaklaşık 125 bin mensubu bulunuyor.
İran Devrim Muhafızları'nın ülkede siyasi etkisi de var.
Grubun çok sayıda eski mensubu halen İran Parlamentosu'nda milletvekili.
İran Dışişleri Bakanlığı sözcüsü, ülkenin resmi haber ajansı IRNA'ya yaptığı açıklamada, ABD'nin Devrim Muhafızları'nı terör örgütü listesine alma hazırlığı hakkında 'işe yaramaz bir girişim' yorumunu yaptı.