http://www.bbcturkish.com

30 Temmuz, 2007 - TSİ 20:59

Bush ve Brown'dan işbirliği mesajı

ABD Başkanı George Bush ve İngiltere Başbakanı Gordon Brown ilk resmi görüşmelerinin ardından ortak değerler üzerine kurulu bir stratejik ilişki inşa edeceklerini söyledi.

Başkent Washington yakınlarındaki Camp David'de bir araya gelen liderlerin görüşmesinde Irak, İran, Afganistan, Sudan'ın Darfur bölgesindeki durum ve ticaret konuları ele alındı.

Görüşmenin ardından düzenlenen ortak basın toplantısında Brown, Irak konusunda İngiltere ve ABD'nin sorumluluğu Iraklı güvenlik güçlerine devretmek gibi ortak bir amacı paylaştığını belirtti.

ABD'nin Irak'ta başarılı olma isteğini tamamen anladığını belirten Brown, İran konusunda da Londra ve Washington'ın yaptırımların işe yaradığı konusunda ortak bir görüşe sahip olduğunu belirtti.

Bush da "Gordon Brown'ın Irak'ta başarısızlığın sonuçlarının kendi ülkelerimizin güvenliği için de bir felaket olacağını anladığı konusunda şüphem yok" diye konuştu.

"Irak'ta başarısızlık bölgeyi izleyenlere, El Kaide'nin İngiltere ve Amerika gibi büyük ülkeleri Irak'ta işlerini tamamlamadan çekilmeye zorlayacak kadar güçlü olduğu mesajını verir."

Gordon Brown, terör konusundaki düşüncelerinin Bush'tan farklı olduğu yorumlarını da reddetti.

Brown "Ortak bir mücadele verdiğimizi, beraber çalışmak zorunda olduğumuzu ve bununla nasıl başa çıkacağımızı biliyoruz" dedi.

Brown, 2007'deki zorlukların 10 yıl öncesine göre çok daha farklı olduğunu söyleyerek küresel ısınma, Afrika ve Orta Doğu sorununa da dikkat çekti.

Gordon Brown ABD temaslarına Amerikan Kongresi üyeleriyle görüşerek devam edecek.