23 Temmuz, 2007 - TSİ 15:26
Amerika Birleşik Devletleri ve İran, Irak'taki güvenlik konusunu görüşmek üzere ikinci kez bir araya geleceklerini doğruladılar.
ABD'nin Irak'taki elçisi Ryan Crocker ve İranlı büyükelçi Hasan Kazımî Kumî, Salı günü Bağdat'ta bir araya gelecekler.
Aralarında 27 yılı aşkın zamandır diplomatik ilişki bulunmayan taraflar, ilk kez Mayıs ayında masaya oturmuş, ancak büyükelçiler düzeyindeki görüşmelerde somut bir sonuç elde edilmemişti.
Tahran'daki bir BBC muhabiri, İran'ın nükleer programı dolayısıyla yeni bir yaptırım paketi ile karşı karşıya olduğu düşünülürse, görüşmelerin bu kez daha farklı bir havada geçebileceği yorumunu yapıyor.
Yetkililer yarınki görüşmelerin gündeminin yine sadece Irak'ın güvenliği ile sınırlı olduğunun altını çiziyorlar.
ABD, İran'ı ülkede ABD ve İngiliz askerlerine saldırılar düzenleyen isyancılara destek vermekle suçluyor.
Suçlamaları reddeden İran ise şiddetten ABD'nin ülkedeki varlığını sorumlu tutuyor.
Yarınki görüşme yine Irak hükümetinin ev sahipliğinde yapılacak.
İranlı yetkililer görüşmelere bir Irak heyetinin de katılacağını belirtiyorlar.
İranlı yetkililer daha önce, Irak'ın istikrarı konusunda düzenli olarak görüş alışverişini sürdürecek ve İran, ABD ve Irak'ı içerecek bir üçlü mekanizma kurulmasını gündeme getirmişti.
Ancak bu konuda net bir adım atılmadı.