http://www.bbcturkish.com

20 Temmuz, 2007 - TSİ 18:22

Afganistan'da G.Koreliler kaçırıldı

Güney Kore Dışişleri Bakanlığı, Afganistan'da en az 18 vatandaşının kaçırılması ardından, bu ülkeye seyahat edilmemesi yolunda uyarı yayınladı.

Kaçırılan kişiler, evanjelik Hristiyan bir grubun üyesi.

Güney Koreli yetkililer kaçırılanlar arasında 3 de kadın bulunduğunu belirtti.

Afgan yetkililer, Taleban güçlerinin Güney Korelileri, başkent Kabil'den güneydeki Kandahar kentine seyahat ettikleri bir otobüste yakaladıklarını belirtiyorlar.

Bölge Valisi Havaca Muhammed Sıddıki BBC'ye yaptığı açıklamada olayı doğruladı ve Güney Koreliler'in bölgede seyahat ettiğinden haberleri olmadığını söyledi.

Reuters haber ajansı eylemin sorumluluğunu Taleban'ın üstlendiğini bildirdi.

Güney Kore'nin Yonhap haber ajansı da kaçırılanların genç evanjelist misyonerler olduğunu belirtti.

Taleban militanları geçtiğimiz günlerde hükümetlerini ülkedeki askerlerini çekmeye zorlamak için bazı yabancı ülke vatandaşlarını kaçırmışlardı.

Çarşamba günü kaçırılan iki Alman vatandaşı ve altı Afgan hala kayıp.

Geçen ay ülkenin batısında kaçırılan bir Alman vatandaşıysa herhangi bir zarar görmeden serbest bırakılmıştı.

Taleban Nisan'da da üç Fransız yardım görevlisi ve üç Afgan vatandaşını kaçırmış, daha sonra bu kişiler de zarar görmeden serbest bırakılmıştı.