http://www.bbcturkish.com

19 Temmuz, 2007 - TSİ 16:47

Dörtlü Blair'le buluşuyor

'Orta Doğu Dörtlüsü' olarak bilinen ABD, AB, Rusya ve BM'nin temsilcileri özel Orta Doğu Elçiliği'ne atanan eski İngiltere Başbakanı Tony Blair'la ilk toplantısını yapacak.

Avrupa Birliği dönem başkanlığını yürüten Portekiz'in ev sahipliği yapacağı toplantıda, İsrail ve Filistinliler arasındaki barış sürecinin yeniden canlandırılması konusu ele alınacak.

Başkent Lizbon'daki toplantıya Blair'ın dışında, ABD ve Rusya'nın dışişleri bakanları Condoleeza Rice ve Sergey Lavrov'la, Avrupa Birliği ve Birleşmiş Milletler'den üst düzey temsilciler katılacak.

Portekiz'deki görüşmeler aynı zamanda, Orta Doğu Dörtlüsü'nün geçen ay Hamas'ın Gazze'de kontrolü ele geçirmesinden sonraki ilk toplantısı olacak.

Liderlerin, bir günlük görüşmelerin ardından bir basın toplantısı düzenlemesi bekleniyor.

ABD Başkanı George Bush, geçtiğimiz günlerde İsrail ve Filistinliler arasındaki barış görüşmelerini yeniden başlatmak için uluslararası bir konferans düzenlenmesi çağrısında bulunmuştu.

Filistin Yönetimi Lideri Mahmud Abbas ve İsrail Başbakanı Ehud Olmert arasında yapılan son görüşmelerde de İsrail hapishanelerinde tutulan 250 mahkumun serbest bırakılmasına karar verilmişti.