http://www.bbcturkish.com

20 Mayıs, 2007 - TSİ 16:54

Irak'ta 6 Amerikan askeri öldü

Irak'ın başkenti Bağdat'ta yola yerleştirilen bombanın patlaması sonucu 6 Amerikan askeri ve 1 tercüman öldü.

ABD ordusundan yapılan açıklamada, saldırıda ölen askerlerin "silah zulalarını ortaya çıkaran birimden" olduğu belirtildi, ancak saldırıyla ilgili ayrıntılı bilgi verilmedi.

Irak'ta 2004 yılından bu yana ABD öncülüğündeki yeniden yapılandırma çabalarına katılan Güney Kore de, ilk kez bu ülkede bir askerini kaybetti.

Birleşik Genelkurmay Başkanlığından yapılan açıklamada, Erbil'deki bir Güney Kore üssünde, bir askerin cesedinin bulunduğu belirtildi.

Soyadı Oh olarak belirtilen 27 yaşındaki askerin, üssün içindeki bir berber dükkanında çenesinden vurulduğu kaydedildi.

Açıklamada, askere saldırı düzenlendiğine ilişkin bir belirti bulunmadığı, olayın araştırıldığı ifade edildi.

Güney Kore'nin Erbil'de yeniden yapılandırma görevinde yaklaşık 1200 askeri bulunuyor.

Güney Kore parlamentosu, hükümete, 2007 yılında tam çekilmeyi planlaması talimatını vermişti.

Irak'ın Ramadi kenti yakınında klor gazı yüklü bir kamyonun, bir polis kontrol noktasına çarpmadan önce patlaması sonucu da 11 kişi hastalandı.

El Kaide örgütü militanlarıyla savaşan Batı Anbar bölgesi yerel aşiretler birliği sözcüsü, Ramadi'nin kuzeyindeki Zargura kasabasındaki kontrol noktasına çarpmadan önce polislerin kamyona ateş açtığını belirtti.

Duleymi, patlamanın gaz sızıntısına neden olduğunu söyledi.