Bağdat'ın kuzeyindeki Diyala vilayetinde düzenlenen bir saldırıda 35 kişi öldü. İlk açıklamalarda bu sayı 20 olarak verilmişti.
Irak polisi Ebu Sayda köyünde dün akşam saatlerinde düzenlenen saldırının zehirli klorin maddesinin kullanıldığı bir bombayla düzenlendiğine inanıyor.
Bir pazar yerinde düzenlenen saldırı sonucu 50 kadar kişi de yaralandı.
Yaralıları tedavi eden doktorlar, oluşan yanıkların kurbanların klorine maruz kaldığını gösterdiği görüşünde.
Bu sene başından bu yana isyancılar bu maddeyi gitgide daha sık kullanmaya başladılar.
Geçen ay da Bağdat'ın batısındaki Ramadi'de klorin içeren bir bomba 39 kişinin ölümüne yol açmıştı.
Uluslararası Kızılhaç, bu gibi silahların kimyasal silah sınıfına girdiğini, dolayısıyla uluslararası hukuk önünde yasak olduğunu belirtiyor.
Yeşilimsi sarı renkli sert kokulu bir gaz olan klorin, yanıcı bir madde.
Deriyle temas ettiğinde tahrişe neden olan klorin uzun süre ya da yoğun olarak teneffüs edildiğinde akciğerde yarattığı yanma ve tahriş sonucu ölüme yol açabiliyor.
Mikrop öldürücü niteliği olan klorin, dezenfektan olarak yaygın şekilde kullanılıyor. Üstelik maliyeti düşük ve ulaşılması kolay bir madde.
Şii ve Sünni nüfusun bir arada yaşadığı Diyala sıkça mezhep çatışmalarına ve isyancıların düzenlediği saldırılara hedef oluyor.