http://www.bbcturkish.com

30 Nisan, 2007 - TSİ 08:14

ABD-İran teması ihtimal dahilinde

Irak'ın komşularının davet edildiği dışişleri bakanları toplantısının ABD ve İran'ın, 27 yıl sonra en üst düzeyde temas kurmalarına zemin oluşturması ihtimali belirdi.

Irak'ın komşuları, ülkenin güvenlik ve istikrara kavuşturulmasının yollarını ele almak üzere Mısır'ın Şarm el Şeyh kentinde Perşembe günü biraraya geliyor.

Toplantıya ayrıca önde gelen bölgesel ülkeler ve uluslararası örgütler de davet edildi.

Amerikan Dışişleri Bakanı Condoleezza Rice, dün Amerikan ABC televizyonuna verdiği mülakatta, ''İranlı muhatabımla görüşme ihtimalini dışlamıyorum.'' dedi.

Rice, Mısır'daki toplantının Amerika Birleşik Devletleri ve İran hakkında bir toplantı olmadığını; Irak'ın ele alınacağını, komşularının Irak için neler yapabileceklerinin tartışılacağını vurguladı.

Rice, gerçekleştiği takdirde görüşmede İran'ın nükleer programının ele alınmasının söz konusu olmadığını söyledi, ama Irak konusundaki görüşmelerin iyi geçmesinin gelecekte daha kapsamlı tartışmalar için bir zemin hazırlayabileceğini ifade etti.

Tahran yönetimi, Şarm El Şeyh'teki toplantıya katılacağını dün duyurmuştu.

ABD ile İran arasında 1979'daki İslam Devrimi'nden bu yana diplomatik ilişki bulunmuyor.

Ancak Mart ayında yine Irak'la ilgili yapılan bir diğer toplantıda iki ülke heyetleri arasında bir görüşme gerçekleşmişti.