31 Ocak, 2007 - TSİ 16:43
Avrupa Komisyonu enerji şirketlerini, çevre dostu yakıt üretmeye zorlayacak adımları açıkladı.
Yakıt kalitesini yükseltmek ve motorlu yakıtların zehirli gaz salımını azaltmak amaçlanıyor.
Komisyon yakıt kalitesiyle ilgili yönetmelikte yapılacak bir değişiklikle, yakıtın üretimi ve tüketimi sırasında atmosfere salınacak karbon diyoksit oranının yüzde 10 ile sınırlanacağını bildirdi.
Komisyon bu önlem sayesinde, 2020 yılına gelindiğinde, yılda 100 ton karbon diyoksit salımından kurtulunacağını hesaplıyor.
AB Komisyonu üyeleri aynı zamanda otomobil şirketlerini, Avrupa'da satılan ortalama otomobilin daha az yakıt tüketmesini sağlıyacak adımları atmaya zorlayacak bir başka öneriyi de görüşüyor.
AB Komisyonu'nun çevreden sorumlu yetkilisi Stavros Dimas, Avrupa'daki otomobil şirketlerini, yeni motorlu araçların 2012 yılı itibariyle kilometrede en fazla 120 gram karbon diyoksit salmasını sağlayacak değişikliklere zorlayan bir öneri sundu.
Avrupa'da kullanılan otomobiller 2005 yılı itibariyle kilometre başına ortalama 162 gram karbon diyoksit salıyor.
Maliyet artışı
Yeni önlemlerle yakıt kalitesini artırmak ve araçlardan salınan zararlı gazların miktarını azaltmak amaçlanıyor.
Trafikten kaynaklanan hava kirliliği bu haliyle, AB'nin 2020 yılı itibariyle sera gazları salımını yüzde 20 azaltma hedefini tehlikeye düşürüyor.
AB Komisyonundaki her iki plan da geçen hafta ilan edilecekti, fakat komisyon içindeki görüş ayrılıkları yüzünden karara bağlanmaları gecikti.
Otomobil ve yakıt şirketleri her iki önerinin de, ürünlerin tüketiciye erişme fiyatını artıracağını söylüyorlar.
Her iki planın da yasalaşmadan önce Avrupa Parlamentosu ve Avrupa Birliği liderleri yani Konsey tarafından onaylanması gerekiyor.