http://www.bbcturkish.com

18 Ocak, 2007 - TSİ 01:56

Nükleer 'gece yarısına' beş kaldı

Kendilerini insanlığın geleceğini tehdit eden olaylara karşı toplumu uyarmaya adayan bir grup bilim adamı, bu tehditleri sembolize eden Kıyamet Günü Saati'ni, gece yarısına yani 'felakete' doğru iki dakika ileri aldı.

Böylece "felaket saati" Soğuk Savaş'ın sona ermesinden bu yana dördüncü kez ilerlemiş oldu.

Bundan 60 yıl önce kurulan ve kendilerine "Atom Bilim Adamları Bülteni" adını veren grup, Londra ve Washington'da eş zamanlı düzenlenen basın toplantılarında, saati ileri alma gerekçelerini "nükleer silahlara ve küresel ısınmaya karşı önlem alınamaması" olarak açıkladılar.

Motor-nöron hastası dünyaca ünlü bilim adamı Stephen Hawking, kullandığı elektronik cihaz aracılığıyla yaptığı konuşmasında saatin neden ileri alındığını anlattı.

"İkinci nükleer çağın eşiğindeyiz. Benzeri görülmemiş bir iklim değişiminin yaşandığı bu dönemde bilim adamlarının halkı ve liderleri tehlikeler konusunda uyarma sorumluluğu bulunmaktadır." diyen Hawking, yaptıkları değerlendirmeler sonucunda saati iki dakika ileri alarak, kamuoyunu dünyanın kötü gidişatı konusunda uyardıklarını söyledi.

Atom Bilim Adamları Bülteni adlı grubun yöneticilerinden Rebecca Johnson da, Kıyamet Günü Saati'nin aslında dünyanın karşı karşıya olduğu tehlikerin çözülebileceğini göstermenin bir yolu olduğunu söyledi.

"Bu saat genel eğilimleri temsil ediyor. Bir nükleer çağ ve iklim felaketiyle burun burunayız. Bu saat, kamuoyunu 'uyandırmak' onların bilinçlenmesini sağlamaktan öte, içine saplandığımız bataktan çıkış yolu olduğunun da bir göstergesi." diyen Johnson, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Bu biz insanlara, öncelikle de, bu tehditleri yaratan bazı teknolojileri üreten bilim insanlarına düşüyor. Aynı bilim insanları Kıyamet Günü Saati'ni geriye döndürmenin de yollarını bulabilirler."