16 Kasım, 2006 - TSİ 15:18
Irak'ta iki gün önce bir bakanlık binasından kaçırılan kişilerin işkenceye maruz kalmış, hatta öldürülmüş olabilecekleri öne sürüldü.
![]() Baskında kaçırılan ve daha sonra da kurtarılanların sayısı konusunda çelişkili bilgiler var |
Daha önce gelen haberlerde Yüksek Öğrenim Bakanlığı'ndan kaçırılan bu kişilerin çoğunun serbest bırakıldığı öne sürülmüştü.
Yüksek Öğrenim Bakanı Abed Diyap el-Uceyli, serbest bırakılan bazı kişilerin diğer tutsakların dövüldüğünü, işkence gördüklerini ve bazılarının da öldürüldüğünü gördüklerini aktardı.
Bakan rehin alınan kişilerden 70'inin halen kayıp olduğunu da ifade etti.
Irak Başbakanı Nuri el Maliki, baskın ve kaçırma olayından sorumlu militanların derhal tutuklanmasını istemişti.
Irak Cumhurbaşkanı'nın Ulusal Güvenlik Danışmanı Vefik el Samari, rehinelerin Irak'ın çeşitli bölgelerinde düzenlenen operasyonlar sonucu kurtarıldığını açıklamıştı.
Yetkililer polisin yaklaşık 40 rehineyi kentin çeşitli noktalarına düzenlenen bir dizi silahlı baskın sonunda kurtardığını duyurmuştu.
İlk haberlerde, bakanlıktan 100 kadar çalışanın kaçırıldığı bildiriliyordu.
Son gelen haberlerse kaçırılanların sayısının 150, kurtarılanların da 70 ki olduklarını yönünde.
Yüksek Öğrenim Bakanlığı Sünni Irak İslam Partisi'nin kontrolünde.
İçişleri Bakanlığı ve polis teşkilatı ise Şii militanların sızmasına gözyumduğu suçlamalarına hedef oluyor.
Saldırıyla ilgili olarak beş üst düzey polis yetkilisi tutuklandı.
Bağdat'ta saldırı
Öte yandan, Bağdat'ta bir fırına saldırı düzenlendi.
Olayda en az sekiz kişinin vurulurak öldürüldüğü belirtiliyor.
Bağdat'ta diğer şiddet olaylarında ise en az üç kişi daha öldü.
Polis, gözleri bağlanmış ve vurulmuş dört ceset bulurken, ABD ordusu da dört askerinin öldüğünü açıkladı.