Emilio San Pedro
BBC Muhabiri
Amerika Birleşik Devletleri'nde Bush yönetimi, Küba'ya uygulanan ambargoyu delenlerin takibatından sorumlu yeni bir birim kurulacağını açıkladı.
Bunun Kasım ayındaki Kongre ara seçimleri öncesinde Cumhuriyetçi Parti'ye puan toplamak için atılan bir adım olduğu eleştirileri yapılıyor.
Küba'ya uygulanan ambargoların delinip delinmediğini denetlemekle sorumlu olacak bir birim kurulacağını Kübalı sürgünlerin ağırlıklı olarak yaşadığı Miami'nin başsavcısı Alexander Acosta açıkladı.
Acosta, bu birimin farklı federal kurumlardan gelecek temsilcilerden kurulacağını belirtti.
Başsavcı böylece Küba'dan Amerika'ya yasadışı yollarla seyahat etmek ya da Ada'yla ticaret yapmak suretiyle ambargoyu delenlere karşı çok daha kolayca dava açılabileceğini söyledi.
Ambargoyu delmekle itham edilen kişiler, suçlu bulunmaları halinde, 10 yıla kadar hapis ve bir milyon dolar para cezasına çarptırılabilecek.
Bu tür sert tedbirler, Küba lideri Fidel Castro'nun kötüye giden sağlık durumunu Ada'da siyasi bir değişim için fırsat olarak gören muhafazakar Kübalı sürgünlerin tasvip edeceği türden.
Ancak bu, Küba'daki akrabalarına para göndermenin, onları ziyaret etmenin giderek zorlaşmasından yakınan kesimin pek desteğini alacak gibi görünmüyor.
Muhalifler de, bunun Küba politikasında bir değişiklikten çok, Kasım ayındaki Kongre seçimlerinde geleneksel olarak Cumhuriyetçi Parti'ye sadık Kübalı seçmenlerin oylarını daha da kışkırtma çabası olduğunu savunuyor.
Ancak Alexander Acosta, bu açıklamanın siyasetle hiçbir alakası olmadığını; amacın Küba hükümetini Amerikan dolarlarından mahrum bırakarak daha da tecrit etmek olduğunu söylüyor.