26 Ağustos, 2006 - TSİ 19:17
İran Cumhurbaşkanı Mahmut Ahmedinecad ülkesinin nükleer programında yeni bir aşamayı başlattı.
Cumhurbaşkanı ülkenin güney batısındaki Arak yakınlarında bir ağır-su tesisinin açılışını yaptı.
Yetkililer bu tesisin yılda on altı tona kadar ağır-su üretebildiğini söylüyor; bu geçmişteki limitin iki katı bir miktar.
Ağır-su inşa edilmekte olan yeni bir reaktörün soğutulmasında kullanılacak. Bu tesiste ise atom bombası başlığında kullanıbilecek plütonyum yan ürünü üretilecek.
Cumhurbaşkanı Ahmedinecad açılış töreninde yaptığı konuşmada, ülkesinin hiç kimseye, hatta İsrail'e bile tehdit teşkil etmediğini söyledi.
Açılış töreni Birleşmiş Milletler'in İran'a uranyum zenginleştirmeye son vermezse yaptırımlarla karşı karşıya kalabileceği uyarısında bulunmasından bir kaç gün sonra yapıldı.
BM Güvenlik Konseyi İran'a, uranyum zenginleştirmeyi askıya alması için Ağustos ayı sonuna dek süre vermişti.
İran nükleer programının tümüyle barışcıl amaçlı olduğunu ve amaçlarının elektrik üretimi olduğunu söylüyor.