19 Ağustos, 2006 - TSİ 13:35
İsrail askerleri, Filistin Başbakan Yardımcısı Nasır el Şair'in Ramallah'taki evine baskın düzenleyerek, kendisini gözaltına aldı.
Nasır el Şair, Filistin'de Ocak ayında yapılan seçimleri kazanarak iktidara gelen Hamas örgütünün bir üyesi...
İsrail ordusu, el Şair'in 'bir terör örgütünün aktif bir üyesi olduğu' gerekçesiyle gözaltına alındığını ileri sürdü.
Filistin Başbakanı İsmail Hanya ise, İsrail'in Filistin hükümeti ve halkını zayıflatmak ve bunu şantaj unsuru olarak kullanmak için Nasır el Şair'i gözaltına aldığını söyledi.
Hanya, "Bu bir şantaj, ancak biz yolumuzda ilerlemeyi sürdüreceğiz" diye konuştu.
Filistin'in baş müzakerecisi Saeb Erekat da Nasır el Şair'in gözaltına alınmasını kınadı ve bunun Filistin lideri Mahmud Abbas'ın ulusal birlik hükümeti kurulması ve Batı'nın Hamas hükümetine uyguladığı ambargonun böylece aşılması önerisini karmaşık bir hale getirdiğini söyledi.
İsrail, Haziran ayında Gazze'de bir askerinin rehin alınması sonucu Filistinli birçok bakan ve yetkiliyi gözaltına almış, daha sonra çoğunu serbest bırakmıtşı.
Ancak halen Filistin hükümetinden dört bakan ve birçok üst düzey yetkili gözaltında tutuluyor.
Öte yandan, İsrail ordusu Batı Şeria'da bir askerlerinin Filistinli militanlar tarafından öldürüldüğünü belirtti.
Ordudan yapılan açıklamada, militanların devriye gezen bir araca ateş açmaları sonucu askerlerinin öldüğü ifade edildi.