http://www.bbcturkish.com

15 Ağustos, 2006 - TSİ 08:13

Nick Miles
BBC muhabiri

Bush'tan Hizbullah'a eleştiri

Lübnan'da uygulanan ateşkesin başlangıcından bu yana ilk kez konuşan Amerika Birleşik Devletleri Başkanı George Bush, Hizbullah örgütüne yüklendi.

Amerika Birleşik Devletleri Başkanı George Bush, Hizbullah'ın Lübnan'daki krizden güçlenmiş olarak çıktığı yorumlarına meydan okudu.

Bush, "Hizbullah İsrail'e saldırdı, krizi başlattı ve mağlup oldu" diye konuştu.

Örgütün Lübnan'daki nüfuzunun, uluslararası gücün ülkenin güneyine konuşlanması ile azalacağını savunan Bush, Lübnanlıların huzur içinde evlerine dönmesini sağlamanın zamanının geldiğini dile getirdi.

Amerikan Başkanı, İran ve Suriye'yi de suçlamayı sürdürdü.

"Lübnan halkının çektiği acılardan, Hizbullah'a destek veren İran ve Suriye de sorumludur" diyen Bush şöyle devam etti:

"İran rejimi, Hizbullah'a para, silah ve eğitim konusunda destek sağlıyor. İran, İsrail'in yokedilmesinden yana olduğunu açıkça dile getiriyor. Dolayısıyla İran'ın hedeflediği nükleer silahlara sahip olması durumunda, bu krizin ne kadar tehlikeli bir hale geleceğini tahmin etmek güç değil."

Amerika Birleşik Devletleri Başkanı George Bush bu sözleriyle, Orta Doğu'ya demokrasi getirme olarak ifade ettiği hedefini, seçmenine ve dünya kamuoyuna bir kez daha hatırlatmış oldu.

Bush bölgede demokrasiye geçmeye çalışan iki ülkenin; Irak ve Lübnan'ın, "terör" eylemlerine sahne olmasına hiç şaşırmadığını da ekledi.

İran Cumhurbaşkanı Mahmud Ahmedinecad ise şiddetten ABD'yi sorumlu tuttu.

Hizbullah'ın ülke topraklarını savunmaya hakkı olduğunu belirten Ahmedinecad, Washington'un temin ettiği bombaların ise Lübnanlı kadın ve çocukların ölümüne yol açtığını savundu.