http://www.bbcturkish.com

26 Temmuz, 2006 - TSİ 15:27

'Kurşuna dizilmeyi yeğlerim'

Irak'ın devrik lideri Saddam Hüseyin, yargılanması sonucunda suçlu bulunması halinde asılmayı değil, kurşuna dizilmeyi tercih edeceğini söyledi.

Saddam Hüseyin, Bağdat'da eski Baas rejiminden yedi üst düzey yetkiliyle birlikte yargılanıyor.

Sanıklar, 1982 yılında Duceyl'de 148 Şii'nin ölümünden sorumlu tutuluyor ve insanlığa karşı suç işlemekle suçlanıyor.

Saddam Hüseyin, bugünkü duruşmaya beyaz gömleği ve koyu renkli takım elbisesiyle geldi.

8 Temmuz'dan beri, mahkemeyi protesto için açlık grevi yapan devrik liderin kilo kaybetmesine karşın sağlıksız görünmemesi dikkat çekti.

Saddam Hüseyin Pazartesi günü hastaneye kaldırılmıştı.

Saddam Hüseyin, duruşmada mahkemeye zorla getirildiğini söyledi.

Duruşmada yargıç sağlık raporlarına atıf yaparak Saddam Hüseyin'in sağlığında bir sorun olmadığını söyledi. Saddam Hüseyin yargıca "Size hasta olduğumu söylemedim ki. Açlık grevindeydim" diye karşılık verdi.

Saddam Hüseyin'in avukatları duruşmaları boykot ediyor.

Devrik lider, mahkemenin kendisi için atadığı avukata itiraz etti ve bu kişinin kendisine "düşman" olduğunu savundu.

Duruşmanın sonunda Saddam Hüseyin, "Beni suçlu bulursanız, asılmayı değil, kurşuna dizilmeyi yeğlerim. Unutmayın ki ben bir askerim" dedi.