http://www.bbcturkish.com

17 Temmuz, 2006 - TSİ 19:49

Discovery geri döndü

Discovery uzay mekiğinin Uluslararası Uzay İstasyonu'na yaptıkları 13 günlük yolculuğu son buldu.

Mekik, herhangi bir sorun yaşanmaksızın güvenli biçimde Florida'daki Kennedy Uzay Merkezi'ne inmeyi başardı.

6 kişilik mürettebat, dönüş hazırlıklarına NATO görevlilerinin sabah erken saatlerde kendilerini uyandırması ardından başlamıştı.

Haftasonunda yapılan incelemeler ardından Discovery uzay mekiğinin dönüş yolculuğuna çıkmasında bir sakınca bulunmamıştı.

Discovery'le Uluslararası Uzay İstasyonu'na gelen Alman astronot Thomas Reiter ise istasyonda kaldı.

NASA'daki yetkililer, Discovery'nin bu son yolculuğunda elde edilen başarının, kurumun uzay programlarının ne kadar güvenliği olduğu konusundaki kaygılara çizgi çektiği görüşünde.

Üç yıl önce uzaya gönderilen Columbia uzay mekiği, ısı kalkanında meydana gelen hasar nedeniyle atmosfere girmesinin ardından patlamış ve mekikte bulunan yedi astronotun tümü ölmüştü.

Kazadan bu yana ikinci uçuşu Discovery gerçekleştirdi.

Discovery'nin ziyareti sırasında, astronotlar, üç uzay yürüyüşünün yanısıra Uluslararası Uzay İstasyonu ISS'de yapım çalışmaları açısından önemli onarımlar yaptılar.

NASA önümüzdeki birkaç yıl boyunca, uluslararası uzay istasyonunun onarımı amacıyla, düzenli olarak uzaya gidilmesini hedefliyor.