http://www.bbcturkish.com

13 Temmuz, 2006 - TSİ 16:12

Saddam Hüseyin açlık grevinde

Irak'ın yargılanmaktan olan devrik lideri Saddam Hüseyin kaldığı hücrede açlık grevine başladı.

Amerikalı yetkililer, Saddam Hüseyin'in saldırıya hedef olan avukatlarının güvenlik önlemlerinin yetersizliğini protesto ettiğini söylüyor.

Eski Irak liderinin altı gündür yemek yemeyi reddettiği bildiriliyor.

Saddam Hüseyin, bu hafta yapılan son duruşmaya da katılmamıştı.

Birlikte yargılandığı kişilerden üvey kardeşi Barzan el Tıkriti'nin de aralarında bulunduğu altı sanık da duruşmaları boykot etmişlerdi.

İnsanlığa karşı suç işledikleri iddiasıyla yargılanan sanıklar, iddiaları reddediyor.

Saddam Hüseyin ve dava arkadaşları, 1982 yılında eski Irak liderini hedef alan suikast girişimi ardından Duceyl kasabasında 148 Şii'nin öldürülmesinden sorumlu tutuluyor.

Saddam Hüseyin geçmişte de birkaç kez açlık grevine başlamıştı.

Son eyleme yol açan gelişme ise, savunma ekibinden avukat Hamis el Ubeydi'nin haziran ayında suikaste uğraması oldu.

Amerikalı yetkililer, yemek yemeyen Saddam Hüseyin ve diğer eylemcilerin sağlık kontrolünden geçirildiklerini ve açlık grevi yapanlara besleyici maddelerin katıldığı içecekler verildiğini söylüyor.

Amerikalı askeri yetkililerden Keir Kevin Curry, ''Saddam Hüseyin geçmişte de, açlık grevleri yaptı, ama bu süre zarfında sağlığı hiç risk altında olmadı'' dedi.

Salı günü yapılan duruşmada mahkeme başkanı Rauf Abdurrahman, sanıkların esas hakkındaki savunmalarını yaptıkları duruşmayı 24 Temmuz gününe ertelemiş, sanıklara da duruşmaya katılmamaları halinde yaptırımla karşı karşıya kalacakları uyarısında bulunmuştu.