01 Mayıs, 2006 - TSİ 23:32
İran hükümeti, Amerika Birleşik Devletleri'nin, nükleer tesislerine yönelik saldırı tehdidinden şikayetçi.
Tahran yönetimi bu yöndeki şikayetini içeren bir mektubu, Birleşmiş Milletler Genel Sekreteri Kofi Annan'a gönderdi.
Mektupta Amerikalı yetkililer, açıkça güç kullanmaktan bahsetmekle suçlandı.
Ayrıca bu yönde küstahça yapılan tehditlerin uluslararası hukuğa ve Birleşmiş Milletler'in prensiplerine aykırı olduğu vurgulandı.
Amerika Birleşik Devletleri Başkanı George Bush, İran'ın nükleer faaliyetlerine son verilmesiyle ilgili olarak, askeri operasyon ihtimalini dışlamamıştı.
Birleşmiş Milletler'e Cuma günü sunulan bir rapordaysa, İran'ın, uranyum zenginleştirmeyi, Güvenlik Konseyi'nin verdiği süre içinde askıya almadığı belirtilmişti.
Raporda, İran'ın bir nükleer enerji santralini çalıştırmaya yetecek miktarda uranyumu yüzde 3,6 oranında zenginleştirmeyi başardığı ifade edilmişti.
Nükleer silah suçlamasını reddeden Tahran, tesislerinin tamamen barışçıl enerji amaçlı olduğunda ısrar ediyor.
ABD'nin Birleşmiş Milletler Daimi Temsilcisi John Bolton ise Uluslararası Atom Enerjisi Kurumu'nun raporunun İran'ın nükleer silah üretme çabalarını hızlandırdığını kanıtladığını öne sürmüştü.