22 Mart, 2006 - TSİ 13:16
Amerikan yazılım devi Microsoft, merakla beklenen işletim sistemi Windows Vista'nın piyasaya sürümünü erteledi.
Windows XP'nin devamı olan sistemin aslında geçtiğimiz yıl piyasaya sürülmesi bekleniyordu.
Şimdi ise işletim sisteminin ancak Ocak 2007'de tüketicilerin hizmetine sunulabileceği belirtildi.
Ticari müşteriler ise Kasım ayından itibaren Windows Vista işletim sistemini satın alabilecek.
Microsoft, güvenliği geliştirmek için daha fazla zamana ihtiyaçları olduğunu ve bu nedenle erteleme kararı aldıklarını söylüyor.
Masaüstü bilgisayarların yüzde 90'ı Microsoft Windows yazılımı kullanıyor.
Uzmanlar, erteleme kararının teknoloji endüstrisi genelinde etkileri olabileceğini söylüyor.
Altı sürüm
Microsoft, yeni Windows işletim sistemini altı farklı sürüm halinde piyasaya sunmayı planlıyor.
Vista yazılımının üç sürümü ev bilgisayarları, ikisi iş yerleri ve biri de yeni oluşan pazarlar için sunulacak.
Uzun geliştirilme aşaması süresince Longhorn adı altında anılan Vista; görünüşün yanısıra, internet ağı oluşturma ve ses düzenlemeyi ele alış biçimi gibi birçok açıdan işletim sistemine çeşitli değişiklikler getiriyor.
Microsoft, farklı kullanıcıların yazılımdan beklentilerini karşılayabilmek için altı sürüm tasarladıklarını belirtiyor.
Farklı sürümlerin fiyatları hakkında ise bir açıklama yapılmadı.
Microsoft'un son işletim sistemi Windows XP beş yıldır piyasada.
Vista Ocak 2007'de kullanıma hazır hale geldiğinde, ilk kez iki sistemin piyasaya sürüldüğü tarihler arasındaki fark bu kadar açılmış olacak.