http://www.bbcturkish.com

01 Mart, 2006 - TSİ 16:48

Küresel ısınmadan insan sorumlu

İklim değişiminden sorumlu küresel örgüt, insanın iklimde yaşanan değişikliklerden kısmen değil bütünüyle sorumlu olduğu görüşüne vardı.

Yeni rapor için hazırlanan taslakta ise sera gazlarının iklimdeki değişiklikleri açıklamanın yegane yolu olduğundan söz ediliyor.

Bu taslak rapor, gelecek ay hükümetlere sunulacak.

Taslakta, karbon dioksit gibi zehirli gazların atmosferde fazla yoğunlaşmasının "buzullarda tuhaf değişiklikler, kıtlıklar, seller, okyanusta asitlenme ve hayvan topluluklarının göçü" gibi sonuçlar yarattığından söz ediliyor.

Raporu hazırlayanlardan bir kaynak, "Son on yılda toplanan veriler tabiatta anormal değişiklilere işaret ediyor. Bunlardan bir kaçı garip olsaydı çok kaygılanmazdık ama neredeyse hemen hepsinde durum böyle" dedi.

Bu kaynak raporda, sera gazlarında iki kat artış olursa bunun 2 ila 4,5 derecelik bir ısınma yaratacağından söz edileceğini aktarıyor.

Karbon dioksitin bu yüzyılın ortalarında sanayi öncesi döneme göre iki kat artmış olacağı tahmin ediliyor.

Söz konusu raporun kurulun Mauritius Adaları'nda Nisan ayı sonundaki toplantısına sunulması bekleniyor.

Ancak Amerika Birleşik Devletleri'nin başını çektiği bazı ülkelerin ise bu savları kabul etmesi hiç olası değil.

ABD küresel ısınmayla mücadele konusunda kapsamlı hedefler ortaya koyan Kyoto Sözleşmesi'ne de alternatif çözümler bulunmasından yana.