http://www.bbcturkish.com

27 Şubat, 2006 - TSİ 14:16

Saddam açlık grevine son verdi

Saddam Hüseyin'in avukatı, Irak devrik liderinin 11 gün sürdürdüğü açlık grevini sona erdirdiğini açıkladı.

Irak eski lideri, kendisine yapılan muameleyi protesto etmek amacıyla açlık grevine başlamıştı.

Saddam Hüseyin'le Bağdat'ta yedi saat görüşen avukatı Halil Duleymi, eski devlet başkanının açlık grevine son verme gerekçesinin sağlık nedenlerine dayandığını söyledi.

Geçtiğimiz Ekim ayından bu yana mahkeme önüne çıkan Saddam Hüseyin, 14 Şubat'ta yapılan duruşmada kendisiyle birlikte yargılanan diğer yedi sanıkla birlikte açlık grevine gitmeye başladıklarını açıklamıştı.

Duruşmalara zorla katılmak zorunda bırakıldığını savunan Saddam Hüseyin, mahkemeye getiriliş şekillerini protesto etmek için açlık grevine gittiğini söylemişti.

Duleymi, Saddam Hüseyin'in gözaltında tutulma koşullarını denetleyen ABD'li hapishane görevlilerinin, açlık grevinin sona erdirilmesi için savunma avukatlarıyla temasa geçtiklerini de söyledi.

Irak devrik liderinin açlık grevi nedeniyle kilo verdiği de belirtildi.

Saddam Hüseyin'in davasına yarın devam edilmesi bekleniyor.

Ekim ayında başlayan davada Saddam Hüseyin ve yedi yardımcısı, 1982'deki bir suikast girişimi sonrası Bağdat'ın kuzeyindeki Duceyl'de intikam amacıyla 148 Şii'yi katletmekle suçlanıyor.

İddiaları reddeden devrik lider suçlu bulunursa idam cezasına çarptırılabilir.