09 Şubat, 2006 - TSİ 14:41
İsrail iç istihbarat servisi Şin Bet'in Başkanı Yuval Dişkin, ülkesinin eski Irak lideri Saddam Hüseyin'in devrilmesinden pişmanlık duyabileceğini söyledi.
Dişkin, Batı Şeria'da genç Yahudi yerleşimcilere hitaben yaptığı konuşmada Irak'ta güçlü bir diktatörlüğü, - kendi ifadesiyle - şimdiki "kargaşa" ortamına tercih ettiklerini belirtti.
Yuval Dişkin " Halkını güç kullanarak kontrol altında tutan bir despotu devirirseniz, kaos çıkar. Bu yüzden Saddam'ı özlemeyeceğimizden emin değilim" dedi.
Şin Bet Başkanı, bu nedenle İsrail'in, ABD öncülüğündeki güçlerin Irak'ı işgaline destek verme kararından pişman olabileceğini söyledi.
Yuval Dişkin'in askere gitmeye hazırlanan gençlerle yaptığı sohbet toplantısının gizlice kayda alındığı ve televizyonda yayımlandığı belirtiliyor.
Dişkin toplantıda, İsrail Başbakanı Ariel Şaron'un geçen yıl Gazze'deki İsrail askerlerini çekmesi kararını da eleştirdi, "Filistin Yönetimi'nin Gazze'deki güvenlik boşluğunu doldurabileceğinden emin olunmadan böyle bir adım atılmamalıydı" diye konuştu.
Yuval Dişkin, İsrail'in Batı Şeria'daki bazı yerleşim birimlerinden çekilmesi kararına tepki olarak şiddete başvuran İsrailli militanlara tepki gösterdi.
Dişkin toplantıda, bir soru üzerine İsrail güvenlik güçleri ve yargısının Arap ve Yahudi zanlılara farklı muamele yaptığını da söyledi.