28 Ocak, 2006 - TSİ 19:25
Filistin'de iktidarı kaybeden El Fetih'in aralarında güvenlik görevlilerinin de bulunduğu silahlı üyeleri Ramallah ve Gazze'de parti liderlerine karşı gösteri düzenledi.
El Fetih'in silahlı kanadı El Aksa Şehitleri Tugayı'na mensup bu kişiler, çatıya çıkarak havaya ateş açtı.
Baskını yapanlardan biri, Hamaslıların göndere çektiği yeşil bayrağı indirip yerine Filistin bayrağını çekmek için çatıya çıktıklarını söyledi.
El Fetih ve El Aksa Şehitleri Tugayı taraftarları, meclisi işal etmeden önce Ramallah sokaklarında yürüyüp seçim bozgunundan sorumlu tuttukları El Fetih yöneticilerinin istifa etmelerini istedi.
Batı Şeria'nın kuzeyindeki Nablus kasabasında da 3 bin kadar El Fetih'li örgüt yönetimini protesto için gösteri yaptı.
El Fetih liderlerine istifa çağrısı
Havaya ateş açan göstericiler, merkez komitesi üyelerinin 24 saate kadar istifalarını istedi.
El Aksa Şehitleri Tugayı'nın lideri de Nablus'ta yaptığı açıklamada, 'Hamas'ın zaferinden sonra İsrail'le ateşkesi gözetmeyeceğiz' dedi ve 'Kurşunlarımız İsraille, El Fetih içindeki yolsuzlara, çürümüşlere karşı kullanılacak' diye konuştu.
Örgütün Tulkerim yöneticisi ise ateşkese bağlı olduklarını söyledi.
Filistin Kurtuluş Örgütü'nün belkemiği olan El Fetih'in Beytüllahim'deki temsilciliği de, binlerce taraftara eşlik eden maskeli kişilerce basıldı.
Kar maskesi takan bu kişiler, ismini zikretmeseler de, Filistin lideri Mahmud Abbas'ın da dahil olduğu El Fetih yönetiminin istifasını istedi.