28 Aralık, 2005 - TSİ 10:44
Amerika Birleşik Devletleri'nde yapılan yeni bir araştırma, her gün belli dozda D vitamini alınmasının bazı kanser türlerine yakalanma riskini yarı yarıya azaltabildiğini ortaya koydu.
San Diego'daki Kaliforniya Üniversitesi'nden bilimadamlarının yaptıkları araştırmaya göre, D-3 olarak bilinen vitamin meme, rahim ve kolon kanserlerine yakalanma riskini önemli oranda azaltabiliyor.
Araştırma, 1966-2004 yılları arasında yapılan 66 çalışmanın bulgularının değerlendirilmesine dayanıyordu.
Uzmanlarsa, konu hakkında daha net yorumlar yapmak için yeni çalışmalar gerektiğini söyledi.
İnsanlar D vitaminini, çeşitli yiyecek ve katkı maddeleriyle, güneş ışığından alıyor.
Kanserle mücadeleyi amaçlayan yardım kuruluşları, son araştırma sonuçlarını memnuniyetle karşıladı.
Ancak bu kuruluşlar, çok fazla D vitamini alınmasının böbrek ve karaciğere zarar vereceğine dikkat çekti.
İngiliz Independent gazetesiye araştırma sonuçlarını bugün manşetinden duyurdu.
Gazete, "Kanseri önleyen hap" manşetiyle verdiği haberde, D vitaminini "Güneşışığı hapı" olarak nitelendirdi.
Independent, vitaminin kanseri önlemede bu kadar ciddi bir etkisi bulunduğunun tespit edilmesi ardından bazı bilimadamlarının kamu sağlığı yetkililerini derhal harekete geçmeye çağırdığını belirtti.
Gazete ayrıca D vitamini ihtiyacının yarısının sadece cildin gün ışığı almasıyla karşılanabildiğine dikkat çekti ve açık havaya çıkmanın önemini vurguladı.