08 Aralık, 2005 - TSİ 14:13
Irak'ın başkenti Bağdat'tan Nasıriye'ye gitmekte olan bir yolcu otobüsünde üzerilerindeki patlayıcıları ateşleyen bir intihar eylemcisi yaklaşık 30 kişinin ölümüne neden oldu.
Saldırı, Şiilerin yoğun olarak bulunduğu başkent Bağdat'tan Nasırıiye'ye gitmek üzere ayrılan bir otobüste meydana geldi.
Patlama meydana geldiği sırada, otobüs El Nahda otobüs garından ayrılmaktaydı.
Görgü tanıkları, otobüsün bir anda paramparça olduğu ve alevler içinde kaldığını aktardı.
Olayda en az 18 kişi yaralandı.
Irak'ta gelecek Perşembe günü genel seçimler düzenleniyor.
Seçimler öncesinde yaşanan şiddet olaylarında ise artış yaşandı.
Son olarak dün silahlı kişiler Kerkük'te bir hastaneyi basarak burada gözaltında tutulan bir arkadaşlarını kaçırdı.
Dört otomobille hastaneye kalabalık ve silahlı grup, girişte hastane muhafızları ve polisle çatıştı. Ardından, hastane koğuşlarına giren grup, Yusuf Hıdır'ı da yanlarına alarak uzaklaştı.
Yusuf Hıdır, bir grup isyancının yakalanması için düzenlenen operasyon sırasında yaralı halde tutuklanmıştı.
Bu kişilerin Saddam'ın eski sağ kolu İssat İbrahim'in talimatlarını yerine getirmekle suçlanıyorlar.
Halen yakalanamamış olan İssat İbrahim'in direnişçilerin bir bölümünü idare ettiğine inanılıyor.
Bir önceki gün de merkez eğitim akademisine düzenlenen intihar saldırısında 40 kişi hayatını kaybetmişti.