http://www.bbcturkish.com

01 Aralık, 2005 - TSİ 12:38

'Ramadi direnişçilerin denetiminde'

Irak'ta direnişçi gruplar, başkent Bağdat'ın batısındaki Ramadi kentinde Amerikan üslerine ve valilik binasına saldırdı.

Saldırılar, Amerikalı yetkililerle aşiret liderlerinin valilik binasında görüşme yaptıkları sırada düzenlendi.

Ramadi, Anbar eyaletinin yönetim merkezi.

Görgü tanıkları, Reuters ajansına silahlı ve yüzleri maskeli yaklaşık 400 kişinin kentte devriye gezdiklerini söyledi. Söz konusu silahlı kişilerin Ramadi'nin farklı bölgelerinde kontrol noktaları oluşturdukları belirtiliyor.

Kent sakinlerine dağıtılan bildirilerde, Ramadi'nin denetiminin artık Irak'taki el Kaide örgütünün elinde olduğu iddia ediliyor.

Irak'taki el Kaide örgütü, Ebu Mussab ez-Zerkavi'ye bağlı.

Ramadi, aylardır direnişçilerin kalesi durumunda.

Irak'ta seçimler öncesinde direnişçilerin saldırılarını yoğunlaştırabilecekleri belirtiliyor.

Saldırıların artması, ülkedeki askerlerini çekmesi için Amerikan yönetimi üzerindeki baskıyı artırıyor.

ABD Başkanı George Bush, dün yine Irak harekatını savunmuş ve çekilme için bir takvim açıklanması yolundaki çağrıları reddetmişti.