16 Kasım, 2005 - TSİ 10:28
Afganistan'ın güneyindeki Kandahar kentinde düzenlenen bir bombalı saldırıda üç kişi öldü.
Afgan yetkililer, olayın bir intihar saldırısı olduğunu ve patlayıcı yüklü bir araçtaki saldırganın, otomobilini bir Amerikan askerî konvoyunun üzerine sürdüğünü belirtiyorlar.
Ölenlerin üçünün de Afgan vatandaşı sşvşller olduğu, saldırıda dört Amerikan askerinin de yaralandığı bildiriliyor.
Kandahar, bundan dört yıl önce Afganistan'daki rejim yıkılana kadar, iktidardaki Taleban hareketinin en güçlü kalelerinden birisiydi.
Saldırılar arttı
Önceki gün Afganistan'ın başkenti Kabil'de çokuluslu barış gücü ISAF'ı hedef alan bir dizi intihar saldırısı sonucu en az bir yabancı asker ve üç Afgan hayatını kaybetmişti.
Saldırılar, başkent Kabil ile Celalabad kenti arasındaki karayolu üzerinde, buradaki Birleşmiş Milletler binası yakınlarında gerçekleşti.
İlk saldırıda bir intihar eylemcisi bomba yüklü aracıyla, yoldan geçmekte olan Uluslararası Güvenlik Yardım Gücü ISAF konvoyunun arasına daldı.
Saldırı sonucu ISAF mensubu Alman bir asker hayatını kaybetti. İki asker ve üç sivil de yaralandı.
İkinci bir intihar eylemcisi de yine yakında devriye gezen bir NATO birimini hedef aldı.
Yine bomba yüklü bir araçla düzenlenen saldırı sonucu çevredeki çok sayıda aracın da alevler içinde kaldığı bildiriliyor.
İngiliz ISAF askerlerinin saldırı ardından bölgeyi kordon altına almaya çalıştığı sırada ise üçüncü saldırı geldi.
Askerlerin kendilerine doğru yaklaşan bir aracı üzerine ateş açarak durdurdukları belirtiliyor.
Afganistan'da bu yıl militanlarca gerçekleştirilen saldırılarda, 1100 kişi hayatını kaybetti. Bunun, Taleban yönetiminin 4 yıl önce devrilmesi ardından kaydedilen en yüksek sayı olduğu belirtiliyor.