http://www.bbcturkish.com

04 Aralık, 2007 - TSİ 09:18

Kosova müzakereleri başarısız

Kosova'nın gelecekteki statüsünü belirlemek amacıyla yürütülen müzakerelere son nokta dün konuldu.

Belgrad'da Sırp yetkililerle bir araya gelen ABD, Rusya ve Avrupa Birliği temsilcileri, müzakerelerin başarısızlıkla sonuçlandığını açıkladı.

Amerika Birleşik Devletleri ve Rusya'yla birlikte Kosova troykasını oluşturan Avrupa Birliği'nin temsilcisi Wolfgang Ishlinger, müzakerelerin Kosova'nın statüsü konusunda herhangi bir çözüm üretemediğini söyledi.

Bundan sonraki adım, hazırlanan raporun Birleşmiş Milletler'e sunulması olacak.

Bu hafta sonuna kadar BM Genel Sekreteri'ne sunulmaı beklenen raporda da herhangi bir sürpriz olması öngörülmüyor.

Müzakere sürecinin devam ettiğini görmek istediğini vurgulayan Belgrad yönetimi ise kaygılı...

Kaygının temelinde ise, Kosovalı Arnavutların troykanın raporunu sunmasının hemen ardından bağımsızlık ilan edeceği yolundaki haberler yatıyor.

Bağımsızlık ilanı

ABD ve bazı AB ülkeleri Kosova'nın bağımsızlığını destekliyor.

Kosovalı özerk yönetiminin başkanı Arnavut liderlerden Fatmir Sejdiu, sürecin tamamlandığını düşündüklerini vurguladı ve ek müzakelerin yersiz olduğunu söyledi.

Sırbistan Dışişleri Bakanı Vuk Yeromiç ise Kosovalı Arnavutların bağımsızlık ilanına karşı çıkacaklarını yineledi.

Sırp bakan, olası bir bağımsızlık ilanını geçersiz kılmak için siyasi, diplomatik, yasal ve ekonomik güçlerini kullanmaktan kaçınmayacaklarını altını çizdi.

Kosovalı Arnavutlara bir uyarı da İtalya'dan geldi.

Arnavutluk'un başkenti Tiran'ı ziyaret etmekte olan İtalya Başbakanı Romano Prodi, Kosovalı Arnavut liderleri alelacele karar almamaları konusunda uyardı ve ''sorunun karmaşık olduğu, alınacak bir kararın soruna uzlaşma yoluyla çözüm bulma çabalarına onarılamaz bir hasar verebileceği" endişesini dile getirdi.