http://www.bbcturkish.com

14 Kasım, 2007 - TSİ 09:49

Rasmussen yine iktidar

Danimarka'da dün yapılan genel seçimlerin galibi Başbakan Anders Fogh Rasmussen liderliğindeki merkez sağ koalisyon oldu.

Tüm oyların sayıldığı seçimde iktidardaki liberal muhafazakâr parti, 175 üyeli Danimarka parlamentosu Folketing'de 89 milletvekilliği kazandı.

2001 e 2005'te de seçimleri kazanan Başbakan Ramsussen, üst üste üçüncü defa iktidara hak kazanmış oldu.

Seçim sonuçlarını coşkuyla kutlayan Rasmussen, "Bu, Danimarka için iyi bir gün. Her şey iktidarın kendi yolunda devam etmesi gerektiğine işaret ediyor" dedi.

Ramussen'in lideri olduğu Liberal Parti destekçileri, başbakanın sözlerini "4 yıl daha" sloganıyla karşılıyordu.

Liberal parti, sandıktan birinci parti olarak çıkmasına rağmen seçimde 6 sandalye kaybetti.

Ancak seçimin galibi koalisyon ve koalisyonu dışardan destekleyen sağcı Danimarka Halk Partisi, Parlamento'da mutlak çoğunluk için gereken 90 sandalyeye ulaşamadı.

Liberal-muhafazakâr koalisyon, şimdiye kadar Danimarka Halk Partisi'nin meclis dışından desteğine de dayanıyordu.

Ancak, bu partinin desteğinin de mutlak çoğunluk için yeterli olmayacağının ortaya çıkması sonucunda Ramussen'in liderliğindeki koalisyonun Suriye doğumlu Filistinli bir göçmen liderliğinde kurulan Yeni İttifak partisinden destek istemesi bekleniyor.

Filistinli göçmen Nasır Kadir'in kurduğu ve seçimlere ilk kez katılan Yeni İttifak partisi 5 sandalye kazandı.

Bazı gözlemciler, liberal-muhafazakâr koalisyonun hem göçmen karşıtı politikalarıyla bilinen Danimarka Halk Partisi, hem de bir göçmen liderliğindeki Yeni İttifak partisinin desteğini almakta zorlanacağını ve böylesi bir ittifakın istikrarlı olamayacağını söylüyor.