http://www.bbcturkish.com

02 Ağustos, 2007 - TSİ 13:32

Belgrad: Ödün verebiliriz

Sırbistan Dışişleri Bakanı Vuk Jeremiç Kosova'nın geleceği konusunda anlaşmaya varılabilmesi için bölgeye mümkün olan en geniş özerkliği tanımaya hazır olduklarını söyledi.

BBC'ye konuşan Jeremiç, Kosova'nın Dünya Bankası ve IMF gibi kuruluşlarla doğrudan ilişki kurmasına, ayrıca yurtdışında bir şekilde temsil edilmesine izin verebileceklerini söyledi.

Kosova'daki Arnavut çoğunluksa tam bağımsızlık istiyor.

Sırbistan Dışişleri Bakanı, Belgrad'la Kosovalı Arnavutlar arasındaki müzakere pozisyonları arasında derin ayrılıklar olduğunu kabul ederken, uzlaşmanın da mümkün olduğunu vurguladı.

Amerika Birleşik Devletleri, Rusya ve Avrupa Birliği'nden temsilciler nezaretinde yeni tur görüşmelerin kısa sürede başlaması bekleniyor.

Ancak müzakerelerin sonuç verebileceğine ilişkin pek fazla umut yok.

Jeremic, Sırbistan'ın egemenlik konusunda bazı ödünler vermeye de hazır olduğunu belirterek, ''Dünya Bankası, Uluslararası Para Fonu gibi uluslararası mali kuruluşlarla kendi başlarına temas kurmaları; yurtdışında bir çeşit temsilciliğe sahip olmaları da buna dahil'' dedi.

Sırp Dışişleri Bakanı, Kosovalı Arnavutların da bazı ödünler vermeye hazır olmaları gerektiğini söyledi.

Rusya'nın BM Güvenlik Konseyi'nde Sırbistan'a sağladığı desteğin altını çizen Jeremic, Sırbistan'ın geleceğinin Avrupa Birliği'nde olduğunda ısrar etti.