http://www.bbcturkish.com

16 Mart, 2007 - TSİ 07:55

Ilık kış rekor kırdı

Amerika Birleşik Devletleri'nde bir resmi kuruluş, geçen üç ayda Kuzey Yarımküre'nin, kayıtların tutulduğu son 127 yılda en sıcak dönemi yaşadığını açıkladı.

Ulusal Okyanus ve Atmosfer Dairesi'ne göre, yerkürede kara ve okyanus yüzeyleri Aralık-Şubat ayları arasında, 20'inci yüzyıl ortalamasından 0,75 derece daha sıcaktı.

Amerikalı bilim adamları, kara ve okyanus yüzey sıcaklarının küresel ortalamasını incelediklerinde, Aralık ve Şubat ayları arasında kayıtların tutulmaya başladığı 1880 yılından bu yana en yüksek sıcaklığın yaşandığını belirlediler.

Her ne kadar Kuzey Amerika'daki sıcaklıklar ortalama düzeyde kalsa da Avrupa, Asya ve Batı Afrika normalden daha yüksek.

Amerikan Ulusal Okyanus ve Atmosfer Dairesi, ılık bir kış yaşanmasının sera etkisine yol açan gazların sonucu olmadığı görüşünü belirtiyor.

Aynı kuruma göre, Büyük Okyanus'un ısınmasına neden olan El Nino hava olayının varlığı, sıcaklık artışına etki ediyor.

Bununla beraber son bulgular, en sıcak on kış mevsiminin son 13 yılda yaşandığını gösteriyor.

Amerikalı uzmanlara göre son bir yüzyılda, küresel yüzey sıcaklığı her on yıl başına 0,6 santigrat derece arttı.

Hükümetlerarası İklim Değişikliği Paneli, geçen ay yayımladığı raporda, iklim değişikliğinin halihazırda yaşanmakta olduğunu ve bu duruma kısmen insan faaliyetlerinin yol açtığı uyarısını yapmıştı.

Uzmanlar, 2007'nin kayıtlara geçen en sıcak yıl olacağını tahmin ediyor.