26 Ocak, 2007 - TSİ 15:53
Birleşmiş Milletler'in Kosova özel temsilcisi Martti Ahtisaari, uzun süredir merakla beklenen bölgenin geleceğiyle ilgili planını, Kosova'nın güvenliğini gözetmekle sorumlu Temas Grubu'na sundu.
Temas Grubu; Amerika Birleşik Devletleri, Rusya, İngiltere, Fransa, Almanya ve İtalya'dan oluşuyor.
Martti Ahtisaari'nin Viyana'da sunduğu önerileri henüz kamuoyuna açıklanmış değil.
Bu yöndeki açıklama önerilerin önümüzdeki cuma günü Kosovalı Arnavutlara ve Sırplara iletilmesi sonrası yapılacak.
Kosovalı Arnavutların Ahtisaari'nin planında duymak istedikleri kelime "bağımsızlık".
Fakat önerilerde Kosova'nın bağımsızlığına yer olup olmadığı belirsiz.
Kosova, 1999 yılında NATO'nun öncülüğünde yapılan müdahaleden bu yana Birleşmiş Milletler denetiminde.
Martti Ahtisaari'nin raporuysa, Kosova'nın nihai statüsünün tesisi yolunda ilk adım olarak görülüyor.
Ahtisaari hafta içinde yaptığı açıklamada, uluslararası toplumun Kosova'daki varlığını sürdürmesini istediğini söylemişti.
Fin diplomat bu görüşüne gerekçe olarak "çok uluslu bir toplumda azınlık Sırpların korunmasını" göstermişti.
Martti Ahtisaari'nin, Kosova'nın Sırbistan içinde özerkliğini sürdürmesini ve üst düzey bir Avrupa Birliği yetkilisinin varılacak bir anlaşmanın uygulanmasını denetlemesini tavsiye ettiği sanılıyor.