Sağlık Bakanlığı: Son 24 saatte 20.962 kişinin testi pozitif, can kaybı 271
Sağlık Bakanlığı, Covid-19 salgınına ilişkin günlük resmi verileri açıkladı. Son verilere göre son 24 saatte 20.962 kişinin testi pozitif çıktı, 271 kişi hayatını kaybetti, 29.327 kişi de iyileşti. Günün öne çıkan gelişmeleri canlı anlatım sayfamızdaydı.
Canlı yayın
Birleşik Krallık'ta toplam teyitli Covid-19 vaka sayısı 7 milyonu aştı
Kaynak, Getty Images
Birleşik Krallık’ta
Covid-19 salgının başladığı dönemden bu yana tespit edilen teyitli koronavirüs
vaka sayısı 7 milyonu aştı.
Pazartesi günü açıklanan
resmi verilere göre Birleşik Krallık’ta 41.192 yeni vaka tespit edildi, koronavirüs
nedeniyle 45 kişi daha hayatını kaybetti.
Ancak erken
safhalarda henüz testi yapılmayanlar da göz önünde bulundurulduğunda vaka
sayısının daha yüksek olabileceği belirtiliyor.
Ölüm raporlarında
‘Covid-19 hastası’ yazanların sayısı 156.119. Son verilere göre hastanelerde 7.606
Covid-19 hastası var, bu hastalardan 1.034’ü solunum cihazına bağlı.
Test sistemi 2020
yazında işleme konduğu için birçok vaka günlük resmi verilerde yer almadı. O
dönem yalnızca hastanede test yapılıyordu.
Testler
yaygınlaşsa da birçok kişi belirti olmadığı veya hafif belirtiler olduğu için test
yaptırmadı.
Cambridge Üniversitesi’nin
modellemesine göre pandeminin başından bu yana İngiltere’de 17 milyon kişi virüse
yakalandı. Bu da toplam İngiltere nüfusunun yaklaşık %30’una denk geliyor.
3. doz için hükümet bilim insanlarının tavsiyesini bekliyor
Resmi vaka
sayılarının 7 milyonu aşmasıyla İngiltere Aşı Bakanı Nadhim Zahawi üçüncü doz
aşı programının da ‘başlamaya hazır olduğunu’ söyledi.
Milletvekillerinin
oturumunda konuşan Bakan Zahawi, üçüncü doz aşıların pandeminin sona ermesi
için “yap bozun en önemli parçası” olduğu ifade etti.
İngiltere Ulusal
Sağlık Sistemi’nin (NHS) üçündü doz aşının uygulanması için hazır olduğunu
belirten Bakan Zahawi, hükümetin programın onaylanması için bilim insanlarının
tavsiyesini beklediğini söyledi.
Covid-19 günlük verileri: 24 saatte 20.962 kişinin testi pozitif, can kaybı 271
Sağlık Bakanlığı,
Covid-19 salgınına ilişkin günlük resmi verileri açıkladı.
Son verilere göre
son 24 saatte 20.962 kişinin testi pozitif çıktı, 271 kişi hayatını kaybetti,
29.327 kişi de iyileşti.
Sağlık Bakanı
Fahrettin Koca, Twitter hesabından yaptığı açıklamada, “Okullar açıldı. Büyük
şehirlere dönüş başladı. Sosyal hareketlilikle risk artacak. Maske ve mesafe
kuralı daha da önemli. Nihai çözüm aşı! Aşılarımızı tamamamladığımız zaman
Covid-19’a karşı özgürlüğümüze kavuşacağız” dedi.
Son verilere göre
göre 1.doz aşı yapılma oranı %80.47, ikinci doz aşı yapılma oranı %62.23.
Bu makalede X içeriği bulunmaktadır. Çerez ve diğer teknolojileri kullanıyor olabilirler, bilgisayarınıza herhangi bir şey yüklenmeden önce sizin rızanızı alırız. İzin vermeden önce çerez politikasını okumak ve gizlilik politikasına göz atmak isteyebilirsiniz. Bu içeriğe ulaşmak için lütfen "kabul et ve devam et" seçeneğine tıklayın.
Uyarı: BBC üçüncü taraf sitelerin içeriğinden sorumlu değildir.
X paylaşımının sonu
Cumhurbaşkanı Erdoğan: Gümrük Birliği başta olmak üzere tercihli ve serbest ticaret anlaşmalarının güncellenmesini sağlayacağız
Kaynak, dha
Cumhurbaşkanı
Recep Tayyip Erdoğan, kabine toplantısının ardından düzenlediği basın
toplantısında dün gece Resmi Gazete’de yayımlanan Orta Vadeli Program’a değindi.
Erdoğan, “Cari
işlemler açığının milli gelire oranının Orta Vadeli Program sonunda yüzde 1
seviyesine gerilemesini öngörüyoruz” dedi ve ekledi:
“Bunun için Gümrük
Birliği başta olmak üzere mevcut tercihli ticaret ve serbest ticaret
anlaşmalarının güncellenmesini sağlayacağız.
“Coğrafi olarak
uzak ancak ihracat potansiyeli yüksek ülkelerle ticaretimizi geliştirmek
amacıyla uzak ülkeler stratejisini hayata geçireceğiz.
“Ülkemizdeki
endüstriyel ve metalik maden cevherlerinin katma değeri yüksek ürünlere dönüştürülerek
ekonomiye kazandırılmasını sağlayacağız.”
Cumhurbaşkanı Erdoğan
okullar açılırken herkesi koronavirüs aşılarını tamamlamaya davet etti.
THK Kayyum Heyeti Başkanı Cenap Aşçı mahkemeye istifa dilekçesi verdi
Kaynak, dha
Türk Hava
Kurumu'na (THK) 2019'da Kayyum Heyeti Başkanı olarak atanan Cenap Aşçı, Ankara
9'uncu Sulh Hukuk Mahkemesine istifa dilekçesini sundu.
DHA’nın aktardığı
habere göre Aşçı'nın Ankara 9'uncu Sulh Hukuk Mahkemesi'ne verdiği dilekçesinde,
Türkiye genelinde yaşanan orman yangınları nedeniyle kurumun ve şahsının
yıpratılmasını gerekçe olarak gösterdiği ileri sürüldü.
Sözcü ve HaberTürk
gazetelerinin paylaştığı dilekçede “Hepimizin yüreğini yakan orman
yangınlarında pek çok mecra THK’yı ve özellikle şahsımı odağa koymuş, linç
kampanyasına kurum ve ziyadesiyle şahsım kurban edilmek istenmiştir. Bu güzide
Cumhuriyet Kurumu, 96 yıllık ulu çınar asla bu tartışmaların odağında
olmamalıdır” ifadeleri yer aldı.
İstanbul’da yüz yüze eğitimin ilk gününde akşam trafiği
Kaynak, dha
İstanbul’da yüz
yüze eğitimin başlamasıyla sabah saatlerinde yaşanan trafik yoğunluğunun bir
benzeri akşam saatlerinde de yaşandı.
Toplu taşıma
araçlarında da kalabalık oluşurken İBB trafik yoğunluğu haritasında 19:00 itibarıyla yoğunluk yüzde 60’a kadar yükseldi.
Kaynak, ibb
Hatay’da art arda çıkan iki orman yangını kontrol altına alındı
Kaynak, dha
Hatay’ın Antakya
ilçesine bağlı Ballıöz Mahallesi ile Kardeşler Mahallesi'ndeki Habib-i Neccar
Dağı'nda çıkan orman yangınları kontrol altına alındı.
DHA’nın haberine
göre yangının 16:00'da çıktığı Ballıöz Mahallesi'nde 3 hektar ormanın zarar gördüğü, 14:30'da başladığı Kardeşler
Mahallesi'nde ise 5 hektar bitki örtüsünün zarar gördüğü bildirildi.
Bölgedeki soğutma
çalışmaları ise devam ediyor.
Adli yıl açılışında dua okunmasına dair tartışmalar devam ediyor
Kaynak, Cumhurbaşkanlığı
Adli yıl açılış
töreninde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş
ve Yargıtay Başkanı Mehmet Akarca’nın dua okumasına dair tartışmalar devam
ediyor.
Bugünkü basın toplantısında Erbaş'ı eleştiren CHP Sözcüsü Faik Öztrak, “Bu ülkede yolsuzluklarla ilgili
ağzından bir kelime çıkmayan Diyanet’in başka her konuda fikri olduğunu
görüyoruz. Siyaset yapmak istiyorsa cüppesini çıkaracak siyasete gelecek” dedi.
Halkın Kurtuluş
Partisi avukatları da Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Diyanet İşleri
Başkanı Ali Erbaş ve Yargıtay Başkanı Mehmet Akarca hakkında, “Anayasayı ihlal”
ve “Görevi kötüye kullanma” suçlarını işlediklerini belirterek Ankara
Cumhuriyet Başsavcılığı’na başvurdu.
Suç duyurusuna
ilişkin açıklama yapan HKP MYK Üyesi Av. Doğan Erkan, “Diyanet İşleri Başkanı’nın Anayasamızda tanımlanan bağımsız yargıyla ne gibi bir bağı varda orada hazır bulunuyor? Tek bağı var: Artık biz sizin hukukunuzu şer’i kurallara göre yöneteceğiz bağıdır bu” dedi ve ekledi:
“Oysa Anayasa 24
ne diyor? Devletin ve devlet kurumlarını kısmen dahi olsa dini inançlarla, din
kurallarıyla yönetmeye kimse kalkışamaz.”
Kendisine
yöneltilen eleştirilere dün katıldığı 18. İmam Hatipliler Kurultayı’nda yanıt
veren Erbaş, inancın bireyle Tanrı arasında olması gerektiğini savunanları
eleştirmişti:
“İnanç işte insan
ile Allah arasında olsun diyenler var. İnanç insanların evine yansımasın,
ticaretine yansımasın, siyasetine yansımasın, adaletine, yargısına
yansımasın... Görüyorsunuz ya ortalığı ayağa kaldırıyorlar.
İBB ve Ulaştırma Bakanlığı arasında simge tartışması: İstanbul'da metronun simgesi M'den U'ya mı dönüştürülüyor?
Kaynak, twitter
Fotoğraf altı yazısı, Karaismailoğlu'nun paylaştığı görsel
Ulaştırma ve Altyapı
Bakanı Adil Karaismailoğlu İstanbul’da metronun yeni simgesinin U olacağını
açıkladı.
İstanbul
Büyükşehir Belediyesi Sözcüsü Murat Ongun ise simgenin M olarak kalacağını
söyledi:
Sayın Bakan,
İstanbul'daki metronun simgesi 1992'den beri M'dir. Siz İBB'de görevdeyken de
öyleydi, İstanbul'da en çok metro yapılan bu dönemde de M olarak kalacak. Hizmet
İstanbul'a hizmettir, ayrıştırmak hiç hoş değil.”
Bu makalede X içeriği bulunmaktadır. Çerez ve diğer teknolojileri kullanıyor olabilirler, bilgisayarınıza herhangi bir şey yüklenmeden önce sizin rızanızı alırız. İzin vermeden önce çerez politikasını okumak ve gizlilik politikasına göz atmak isteyebilirsiniz. Bu içeriğe ulaşmak için lütfen "kabul et ve devam et" seçeneğine tıklayın.
Uyarı: BBC üçüncü taraf sitelerin içeriğinden sorumlu değildir.
X paylaşımının sonu, 1
Bunun ardından Karaismailoğlu bir paylaşımda daha bulunarak “İstanbul metrolarında U devri” dedi:
Bu makalede X içeriği bulunmaktadır. Çerez ve diğer teknolojileri kullanıyor olabilirler, bilgisayarınıza herhangi bir şey yüklenmeden önce sizin rızanızı alırız. İzin vermeden önce çerez politikasını okumak ve gizlilik politikasına göz atmak isteyebilirsiniz. Bu içeriğe ulaşmak için lütfen "kabul et ve devam et" seçeneğine tıklayın.
Uyarı: BBC üçüncü taraf sitelerin içeriğinden sorumlu değildir.
X paylaşımının sonu, 2
İki yöneticinin paylaşımlarının ardından #Metro etiketi Twitter Türkiye gündemine girdi.
Bazı kullanıcılar Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yapılan metrolara, İBB’nin yaptıklarından farklı olduğunu vurgulamak için U logosunun kullanıldığını öne sürdü.
CHP, Bolu Belediye Başkanı Tanju Özcan'ı 'uyarı cezası' istemiyle disipline sevk etti
Aslıhan Dal cinayeti davasında konuşan yengesi: Görüştüğümüzde korkuyor ve titriyor gibiydi
Kaynak, dha
Çorum'da birlikte
yaşadığı 23 yaşındaki Aslıhan Dal'ı boğarak öldüren 32 yaşındaki Polat
Hatal’ın yargılanmasına devam edildi.
Duruşmada tanık olarak dinlenen Aslıhan
Dal'ın yengesi Damla Özyılmaz Dal, Aslıhan'ın cinayetten birkaç gün önce
annesini aradığını ve artık dayanamadığını söylediğini anlattı.
İddianameye göre 3
Ocak'ta Gülabibey Mahallesi’nde işlenen cinayette Hatal ile Dal arasındaki
kavganın ardından Hatal Dal’ı boğarak öldürdü ve polisi arayarak suçunu itiraf
etti.
Fakat bugünkü
duruşmada söz alan Hatal, Dal'ın erkek kardeşi G.D.'nin olayın azmettirici
olduğunu öne sürdü. Mahkeme heyeti, Hatal'ın tutukluluk halinin devamına karar
verdi ve dosyadaki eksiklerin tamamlanması için duruşmayı erteledi.
Aslıhan Dal'ın
annesi Sevgi Dal ise, "Oğlumun azmettirici olduğunu söylüyor, yalan
söylüyor. İnsan kardeşini öldürür mü? Tahrik indiriminden yararlanmak için hep
yalan söylüyor. Suçu başkasına atmaya çalışıyor. Bunu herkes biliyor ve ama şu
an herkes susuyor" dedi.
DHA’nın haberine
göre Hatal’ın yengesi Damla Özyılmaz Dal ise şöyle konuştu:
“Aslıhan, hep
eşinin baskısı altındaydı. Polat Hatal'ın kendisine uyuşturucu ve alkol
içirdiğinden bahsederdi. Hatta bu kişi, çocuklarını gecenin bir yarısı içki
aldırmaya gönderirdi. Aslıhan, öldürülmeden birkaç gün önce annesini aradı ve
'anne artık ben dayanamıyorum beni kurtar' demişti. Aslıhan'ı almaya
gittiğimizde titriyor ve korkuyor gibiydi. Olayın olduğu gün de Aslıhan'ı eşi
iki saatliğine götürmüş, konuşup geri getireceğini söylemişti. Aslıhan, öldüğü
gün benimle helalleşerek ayrılmıştı. O gün Polat Hatal, Aslıhan’ı kimseyle de
görüştürmedi ve cinayet oldu.”
Davayı takip eden
Kadın Meclisleri de adliye önünde bir basın açıklaması yaptı.
Bu makalede X içeriği bulunmaktadır. Çerez ve diğer teknolojileri kullanıyor olabilirler, bilgisayarınıza herhangi bir şey yüklenmeden önce sizin rızanızı alırız. İzin vermeden önce çerez politikasını okumak ve gizlilik politikasına göz atmak isteyebilirsiniz. Bu içeriğe ulaşmak için lütfen "kabul et ve devam et" seçeneğine tıklayın.
Uyarı: BBC üçüncü taraf sitelerin içeriğinden sorumlu değildir.
X paylaşımının sonu
Covid yüzünden İtalya’da ortalama yaşam beklentisi 1,2 yıl azaldı
Şanlıurfa’da babasının ‘evlenmek istemediği için’ dövdükten sonra tiner yakarak öldürdüğü 13 yaşındaki Amara defnedildi
Kaynak, dha
Şanlıurfa’da
evlenmek istemeyince babasının tinerle yaktığı 13 yaşındaki Amara Dwla'nın
cenazesi, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı'nın talimatıyla görevliler
tarafından alınıp mezarlığın kimsesizler bölümünde toprağa verildi.
Uyarı: Bu haberde aktarılan şiddet olayları bazı okurları rahatsız edebilir
Olay, 2 Eylül'de
Şıhmaksut Mahallesi'nde meydana geldi.
DHA’nın haberine
göre Filistin asıllı Suriye uyruklu Ahmet Mohammad Dwla, kızları Amara ve Lamur
Dwla arasında tartışma çıktı.
İnşaatlarda kalıp
ustası olarak çalışan Ahmet Mohammad Dwla, evlenmek istemeyen kızı Amara'yı
dövdükten sonra banyoda üzerine tiner dökerek ateşe verdi.
Amara'nın
çığlıklarının duyulmaması için yüksek sesle müzik açan Ahmet Mohammad Dwla,
diğer kızını da alarak evden kaçtı.
Komşuların
ihbarıyla kapıyı kırarak eve giren sağlık ekipleri, Amara'yı hastaneye
kaldırdı. Tüm müdahalelere rağmen Amara, kurtarılamadı. Amara'nın ambulansta
kendisini babası ile kardeşinin yaktığını söylemesi üzerine Ahmet Mohammad Dwla
ile Lamur Dwla'yı yolda yürüdükleri sırada gözaltına alındı.
Emniyetteki
sorgusunda suçlamaları kabul etmeyen Ahmet Mohammad Dwla tutuklanırken, kızı
devlet korumasına alındı.
Amara Dwla'nın
cenazesine yakınları sahip çıkmayınca Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı,
harekete geçti.
Talimat üzerine
Şanlıurfa Aile ve Sosyal Hizmetler Müdürü Hasan Bilici ile personeli Amara
Dwla'nın cenazesini Mehmet Akif İnan Eğitim ve Araştırma Hastanesi morgundan
teslim aldı. Amara'nın cenazesi, Yeni Asri Mezarlığı'nda kılınan cenaze namazın
ardından kimsesizler bölümüne defnedildi.
Kaynak, dha
Tekirdağ'da hemzemin geçitte yük treninin çarptığı minibüste ölenlerin sayısı 7'ye yükseldi, servis şoförü tutuklandı
Kaynak, DHA
4 Eylül Cumartesi günü sabah saatlerinde Tekirdağ'ın Ergene ilçesinde meydana gelen tren kazasından ölenlerin sayısı 7'ye yükseldi.
Cumartesi sabahı bir yük treni, hemzemin geçitte kapalı bariyerlerden geçmeye çalışan fabrika servis minibüsüne çarpmıştı.
Kazada yaralanan 7 kişi arasında bulunan minibüs şoförü Bilal Küllü, hastanedeki tedavisinin ardından Ergene Jandarma Komutanlığı tarafından gözaltına alındı.
Jandarmada işlemleri tamamlanan Küllü, Çorlu'da adliyeye sevk edildi. İfadesinde, bariyerleri son anda fark ettiğini söyleyen ve "Ya bariyerlere vuracaktım ya da hemzemin geçitten geçecektim" diyen Küllü, çıkarıldığı Çorlu Sulh Ceza Mahkemesi'nde tutuklandı.
Orman Genel Müdürü Karacabey ağaçlandırma çalışmalarını anlattı: Yanan ağaçların çıkartılması için yollar yapılacak, Mayıs’a kadar 86 bin orman gönüllüsü hedefliyoruz
Kaynak, dha
Orman Genel
Müdürü Bekir Karacabey, 28 Temmuz'da çıkan ve günler sonra kontrol altına
alınan Antalya ve Muğla yangınlarında zarar gören alanlardaki yeniden
ağaçlandırma çalışmalarını anlattı.
DHA’ya konuşan
Karacabey, “"Bir taraftan yangınları söndürürken bir taraftan da yanan
alanların tespitini ve bu alanlarda yanan ağaçların çıkartılmasıyla ilgili
hazırlıklara başladık. Öncelikle yanan ağaçların sahadan çıkarılması gerekiyor.
Bunun için de yapılması gereken 'alt yapı tesisleri' dediğimiz yollar ve
bununla ilgili çalışmalara hemen başladık” dedi.
Sonbaharda
yağmurların başlamasıyla toprağın fidan dikimine uygun hale geleceğini belirten
Karacabey, 2019 yılında başlatılan orman yangınlarıyla mücadele gönüllüğüne
bugüne kadar 14 bin kişinin katıldığını, Mayıs’a kadar bu sayıyı 100 bine
çıkarmayı hedeflediklerini ve Orman İşletme Müdürlüğü’ne başvuran vatandaşlara
bu konuda eğitim verileceğini anlattı.
Bu makalede X içeriği bulunmaktadır. Çerez ve diğer teknolojileri kullanıyor olabilirler, bilgisayarınıza herhangi bir şey yüklenmeden önce sizin rızanızı alırız. İzin vermeden önce çerez politikasını okumak ve gizlilik politikasına göz atmak isteyebilirsiniz. Bu içeriğe ulaşmak için lütfen "kabul et ve devam et" seçeneğine tıklayın.
Uyarı: BBC üçüncü taraf sitelerin içeriğinden sorumlu değildir.
X paylaşımının sonu
Mehmet Sincar suikastı davası 14 Şubat’a ertelendi
Haber bilgisi
Yazan, Hatice Kamer
Unvan, BBC Türkçe, Diyarbakır
Kaynak, HATİCE KAMER
28 yıl önce
Batman’da silahlı bir saldırıda hayatını kaybeden Demokrasi Partisi (DEP)
Mardin Milletvekili Mehmet Sincar’ın öldürülmesiyle ilgili açılan davanın 6. duruşması
bugün Diyarbakır 6.Ağır Ceza Mahkemesi'nde gerçekleşti.
14 Şubat 2022’e
ertelenen davanın ardından HDP milletvekili Meral Danış Beştaş ve Cihan Sincar
bir basın açıklaması yaptılar.
Sincar suikastından
tutuklu tek bir sanığın olmadığını hatırlatan Meral Danış Beştaş, davasını tek
bir fail ile bugün kadar devam ettiğini söyledi:
‘’Bu parlamento,
kendi üyesinin katledilmesini, failleri, derin devlet ilişkileri kontrgerilla
bağlantılarıyla nasıl öldürüldüğünü ortaya çıkarmak için kılını kıpırdatmıyor.
“Bu Türkiye’nin
resmidir. Bu Türkiye’de bir başka partinin vekili olsaydı, ya da dünyanın
herhangi bir yerine bir başka milletvekili katledilseydi ne olurdu, bunu
Türkiye yurttaşlarının düşünmesini istiyoruz.”
Bu adliyede
birçok davası izlediklerini söyleyen Beştaş ‘’Bu adliyelerde Kürt’e adalet yok,
Kürtlerin dilini, yaşamını, kültürünü savunanlara buradan adalet çıkmıyor’’
dedi.
Beştaş 1993’deki
iktidar gibi, mevcut hükümetin de o günkü katillerini korumaya devam ettiğini
öne sürdü:
''Mehmet
Sincar’ın ailesi de burada, 28 yıldır bu davada adalet arıyor, biz tek bir
tetikçinin, failin olmadığını biliyoruz.
“Pek çok faili
meçhul cinayette imzası olan Mehmet Ağar gibi ağababaları iyi biliyoruz. Devlet
ve Hizbullah bu dava için anlaşmış ve sanığı tahliye etmiştir. Hem bu davayı
unutturmaya hem de sanığı cezasız çıkarma konusunda anlaşmıştı. Bu davayı
sahipsiz bırakmayacağız, Kürtleri öldürmenin serbest olduğu ve öldürenlerin
ceza almadığını haykıracağız.”
Beştaş, Şırnak'ın
İdil ilçesinde zırhlı bir polis aracının çarpmasıyla hayatını kaybeden 7
yaşındaki Mihraç Miroğlu’na da değindi, “'Zırhlı araçlar, İzmir, Şırnak,
Diyarbakır gibi Kürt illerinde Kürt çocuklarını öldürüyor. Bu tür olayların
cezasızlıkla sonuçlanacağını biliyorlar, neden hız yapıp öldürmesinler ki”
dedi.
BBC Türkçe'ye konuşan
Mehmet Sincar’ın eşi Cihan Sincar da 28 yıldır adalet arayışında vazgeçemediklerini
söyledi.
“O tarihte
Süleyman Demirel, Tansu Çiller, OHAL Valisi Ünal Erkan ve derin devletin kara
kutusu Mehmet Ağar ülkenin yöneticileriydiler.
“O yıllarda
yaşanan tüm karanlık ve kirli işlerin sorumluları da bu isimler. Bu yüzden
Mehmet Sincar davası basit, sıradan bir dava değil, devlet için de önemli bir
dava.
“Hakimler
savcılar değişip duruyor, amaçları davayı sürüncemede bırakmak ve zaman aşımına
uğratmak. Ben ölsem bile çocuklarım adalet arayışından vazgeçmeyecektir.”
İnsan Hakları Derneği
Diyarbakır Şubesi’nin ‘Failler Bulunsun, Suçlular Yargılansın’ eyleminin
656’ncı haftasında Mehmet Sincar’ın hayat hikayesi okunmuş ve bu eylemde Sincar
için adalet çağrısı yapılmıştı.
Ne olmuştu?
Dönemin DEP
Mardin Milletvekili Sincar, 4 Eylül 1993 tarihinde partisinin il yöneticisi
Metin Özdemir ile Batman şehir merkezinde silahlı bir saldırıda öldürüldü.
40 yaşındaki
Sincar, evli ve 3 çocuk babasıydı.
Cinayeti başta
Türk İntikam Tugayları (TİT) üstlendi ve yedi yıl faili meçhul kaldı.
İstanbul'da 2000
yılında Hizbullah’a yönelik baskınlar ile elde edilen dokümanlarla birlikte
gözaltılar başladı ve Sincar cinayetinden de 6 sanık mesul tutuldu.
Daha sonra
görülmeye başlanan Sincar cinayeti davasında yargılanan tek sanık Cihan Yıldız
ise 2008’de Avusturya’da yakalandıktan sonra Türkiye'ye iade edildi.
O tarihe kadar
etkin bir süreç işlemedi ve dosya Hizbullah Ana Davası ile birleşti ama Cihan
Yıldız dosyası 2010 yılında ayrıldı.
Devlet Güvenlik
Mahkemeleri’nde askeri hakim olduğu için adil yargılamanın yapılmadığı
gerekçesiyle AİHM kararı ile yeniden yargılanmanın önü açıldı.
Hizbullah davasında
yargılanan birçok sanık gibi Cihan Yıldız da bu haktan yararlandı.
Sincar Davası’nın
tek sanığı olan Yıldız, Mart 2019’da tahliye oldu.
Duruşmalara
SEBGİS ile katılan Yıldız masum olduğunu, Hizbullah evi baskınlarında adının
geçtiği belgenin sahte olduğunu ve cinayeti işlemediğini savunmuştu.
Merkez Bankası’nın yüzde 14,1 olan yıl sonu enflasyon tahmini Orta Vadeli Program’da 16,2 oldu
Kaynak, Reuters
2022-24 yıllarını
kapsayan Orta Vadeli Program (OVP) dün gece Resmi Gazete’de yayımlandı.
Merkez Bankası’nın
yüzde 14,1 olan yıl sonu enflasyon tahmini OVP’de yüzde 16,2 olarak yer aldı.
Merkez Bankası'nın yıl sonu enflasyon tahmini son olarka Temmuz'da yüzde 12,2'den yüzde 14,1'e çıkarılmıştı.
Enflasyonun önümüzdeki
üç yılda da sırasıyla yüzde 9,8, 8 ve 7,6 olacağı tahmin edildi.
Yıl sonu büyüme
oranı yüzde 9, sonraki yıllar için de sırasıyla 5 ve 5,5 olarak öngörüldü.
2023’te kişi
başına gelirin 10 bin doları aşması, işsizliğin ise yüzde 11,4’e düşmesi tahmin
ediliyor.
Cumhurbaşkanı Erdoğan: Yüz yüze eğitimi devam ettirmekte kararlıyız
Kaynak, dha
Cumhurbaşkanı
Recep Tayyip Erdoğan "Milli Eğitim Bakanlığında kurduğumuz dijital altyapı
ile okullarımızdaki süreçleri, hastalığın seyrini yakından izliyoruz,
izleyeceğiz. Yüz yüze eğitimi devam ettirmekte kararlıyız” dedi.
Eğitim öğretim
yılının açılışı nedeniyle İstanbul’daki Sultanahmet Mesleki ve Teknik Anadolu
Lisesi’nde bir konuşma yapan Erdoğan, sırası gelen herkesi aşı olmaya davet
etti ve ekledi:
"Devlet olarak bu hususta zorlayıcı hususlara başvurmak istemiyoruz. Aşı imkanını da değerlendirmemiz şarttır.
"Aşıyla ilgili sosyal medyada yayılan bilgi kirliliğine vatandaşlarımız itibar etmemelidir. Çocuklarımızı çok özledikleri okullardan mahrum bırakma lüksümüz olmadığı bilinciyle hareket etmemiz şarttır."
İçişleri Bakan Yardımcısı Çataklı: Sınırda girişi engellenen yabancı sayısında anormal bir artış yok
Kaynak, dha
İçişleri Bakan Yardımcısı İsmail Çataklı, sınırda girişi engellenen yabancı sayısının 2020’de 505
bin, 2021’in ilk 8 ayında da 307 bin olduğunu söyledi ve “Anormal bir artış
iddiası, rakamlarla teyit edilmemektedir. Ülkemiz sınırlarına dayanmış kafileler halinde yeni büyük bir göç akımı şu an için asla söz konusu değildir” dedi.
Çataklı “Bazı
mahfillerin iddia ettiği gibi Türkiye, bu akını talep ediyor, hoş karşılıyor
veya buna ilişkin kasıtlı bir eylemsizlik ortaya koyuyor değildir.
(Sınırlarımız kevgire döndü) gibi ölçüsüz ve mesnetsiz ifadeler, sınır
güvenliğinden sorumlu askere, ona destek olan polise, jandarmaya ve devletin
itibarına haksızlıktır” ifadelerini kullandı.
Çataklı, Türkiye’ye
yasa dışı yollardan girdiği tespit edilen Afganların sayısının 2019’da 201 bin,
2020’de 50 bin, 2021’in ilk 8 ayındaysa 40 bin olduğunu söyledi.
Okullarda Covid-19 vakası görülmesi durumunda yapılması gerekenler için rehber yayınlandı
Kaynak, dha
Milli Eğitim Bakanlığı
ve Sağlık Bakanlığı, okullarda Covid-19 görülmesi durumunda yapılması
gerekenlere dair bir rehber yayınladı.
Rehbere göre bir
sınıfta pozitif vaka çıkması halinde o sınıftaki öğrenciler ve öğretmenler takibe
alınacak, 14 gün boyunca günde en az iki defa semptom sorgulaması yapılacak ve
ateşleri ölçülecek.
Sınıfın teneffüs
saatleri de diğer sınıflardan farklılaştırılacak.
Semptom
gösterenler sağlık kuruluşlarına gönderilip test sonuçlarına göre vaka olarak
kabul edilecek, belirtisi olmayanlar ise vaka sayılmayacak.
Aynı sınıfta 10
gün içinde 2 defa vaka tespit edilirse öğrencilerin tamamına yakını temaslı
kabul edilecek ve 14 gün boyunca eve gönderilecek.
Öğretmenlerin
pozitif çıkması durumunda ne yapılacağı ise öğretmenlerin okul dışında riskli
bir teması olup olmadığına göre kararlaştırılacak.
Riskli bir temas yoksa
ilk pozitif vaka çıkan sınıftaki tüm öğrenciler yakın temaslı kabul edilip eve
gönderilecek.
Tüm öğretmenler
temaslı kabul edilecek, maske takarak okula devam edecek ve en az iki saatte
bir semptomlarına bakılacak.
Semptom gösteren
öğretmenler sağlık kuruluşlarına gönderilecek ve testleri pozitif çıkarsa vaka
sayılacak.
Öğretmenin okul
dışında riskli bir teması varsa öğrenciler evlere gönderilmeyecek ve iki hafta
boyunca en az iki saatte bir semptomlarına bakılacak.
Belirti gösteren
öğrenciler ve öğretmenler sağlık kuruluşlarına gönderilecek ve test sonuçlarına
göre vaka olarak kabul edilebilecek.
Her iki senaryoda
da öğrenciler ve sınıftaki diğer öğretmenlerin maske takması gerekecek.
Servislerde vaka
çıkması durumunda da o servisi kullanan öğrenciler ve personelin maske takması
gerekecek.
Okul öncesi
eğitim ve kreşlerde öğretmen veya öğrencilerde vaka görülmesi durumunda ise öğrenciler
14 günlüğüne evlere gönderilecek.
İstanbul trafiğinde yoğunluk başladı
Kaynak, DHA
Okulların açılması ile birlikte İstanbul’da trafik yoğunluğu erken saatlerden itibaren etkili olmaya başladı.
Sabah saatlerinde bazı bölgelerde etkili olan yağışlarla birlikte trafik yer yer durma noktasına geldi.
DHA'nın haberine göre kentte saat 08.00 sıralarında trafik yoğunluğu yüzde 58'e yükseldi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin trafik yoğunluk haritasında ise yüzde 62 olarak belirtildi.