Türkiye'de son 24 saatte 1.673 yeni koronavirüs vakası tespit edildi, 56 kişi hayatını kaybetti
Sağlık Bakanlığı'nın internet sitesinde paylaşılan verilere göre Türkiye'de son 24 saatte 1.673 yeni koronavirüs vakası tespit edildi, 56 kişi hayatını kaybetti. Türkiye ve dünyadan günün önemli gelişmelerini canlı anlatım sayfamızda aktardık.
Canlı yayın
Ali Erbaş: Kadının şiddete maruz bırakılması ve canına kıyılması zulümdür

Kaynak, Getty Images
Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş, İzmit'te eşi tarafından öldürülen din görevlisi Özlem Gön Güneş'le ilgili yaptığı açıklamada, "Her ne sebeple olursa olsun bir kadının şiddete maruz bırakılması ve canına kıyılması zulümdür; İslam'la ve insanlıkla asla bağdaşmayan büyük bir günahtır" dedi.
Twitter hesabından açıklama yapan Erbaş, "İzmit'te cani bir şekilde hayatına son verilen din görevlimiz vaize Özlem Gön Güneş'in vefatını derin bir üzüntüyle öğrenmiş bulunmaktayım. Vefat eden kardeşimize ve kendisi gibi şiddete maruz kalan, cinayete kurban giden kardeşlerimize Allah'tan rahmet diliyorum. Kadın ve erkek arasındaki hukuki ve ahlaki ilişkinin merkezine adalet, saygı, merhamet ve muhabbet kavramlarını yerleştiren Peygamberimizin ümmeti olan bizler için kadının canı, onuru ve hakları dokunulmazdır. Her ne sebeple olursa olsun bir kadının şiddete maruz bırakılması ve canına kıyılması zulümdür; İslam'la ve insanlıkla asla bağdaşmayan büyük bir günahtır. Bir daha bu tür acı olayların yaşanmaması için herkesi şiddete karşı bilinçli bir mücadeleye, varlığa saygı ve sağduyu temelinde bir merhamet seferberliğine davet ediyorum." ifadelerini kullandı.
X paylaşımını geçinX içeriğine izin veriyor musunuz?Uyarı: BBC üçüncü taraf sitelerin içeriğinden sorumlu değildir.Bu makalede X içeriği bulunmaktadır. Çerez ve diğer teknolojileri kullanıyor olabilirler, bilgisayarınıza herhangi bir şey yüklenmeden önce sizin rızanızı alırız. İzin vermeden önce çerez politikasını okumak ve gizlilik politikasına göz atmak isteyebilirsiniz. Bu içeriğe ulaşmak için lütfen "kabul et ve devam et" seçeneğine tıklayın.
X paylaşımının sonu
Koronavirüs: Türkiye'de normalleşme adımlarının ardından pandemi nasıl bir seyir izledi?
Dışişleri Bakanlığı: Sırbistan'ın İsrail'deki Büyükelçiliğini Kudüs'e taşıma kararını derin endişeyle karşılıyoruz.

Kaynak, Getty Images
Türk Dışişleri Bakanlığı, cumartesi günü yaptığı açıklamada Sırbistan'ın kararını eleştirdi:
"Sırbistan'ın İsrail'deki Büyükelçiliğini Kudüs'e taşıma kararını derin endişeyle karşılıyoruz.
"Kudüs'ün İsrail tarafından ilhakı uluslararası toplum ve Birleşmiş Milletler’ce (BM) reddedilmiştir. Filistin meselesinin ancak 1967 sınırları temelinde başkenti Doğu Kudüs olan bağımsız, egemen ve coğrafi devamlılık içinde bir Filistin Devleti’nin vücut bulmasıyla çözülebileceği çeşitli BM kararlarıyla defalarca vurgulanmıştır.
"Hal böyle iken, herhangi bir ülkenin İsrail nezdindeki Büyükelçiliğini Kudüs'e taşıması uluslararası hukukun açık bir ihlalini teşkil edecektir."
İsrail, kentin doğusunu 1967'de işgal etti ve 1980 yılında tamamını başkenti ilan etti. Ancak Aralık 2017'ye kadar Kudüs'ü İsrail'in başkenti olarak tanıyan hiçbir devlet olmadı. Bu tarihte Donald Trump yönetimindeki ABD, Kudüs'ü İsrail'İn başkenti olarak taşıyacağını duyurdu ve Mayıs 2018'de de büyükelçiliğini Kudüs'e taşıdı.
Filistinliler Doğu Kudüs'ü ileride kurulacak Filistin devletinin başkenti olarak görüyor. Oslo anlaşmalarında Kudüs'ün statüsü barış görüşmelerinin ileri aşamalarına bırakılmıştı.
Hafta içinde Sırbistan'ın kararı açıklanmış; Filistin yönetimi bu karara tepki göstermişti.
Türkiye'de son 24 saatte 1.673 yeni koronavirüs vakası tespit edildi, 56 kişi hayatını kaybetti

Kaynak, Sağlık Bakanlığı
Sağlık Bakanlığı'nın internet sitesinde paylaşılan verilere göre Türkiye'de son 24 saatte 1.673 yeni koronavirüs vakası tespit edildi, 56 kişi hayatını kaybetti.
Toplam can kaybı 6 bin 620'ye yükseldi. Günlük test sayısı ise 99 bin 497'de kaldı.
Avustralya’da koronavirüs önlemlerine karşı düzenlenen protesto gösterisinde onlarca kişi gözaltına alındı

Kaynak, EPA
Avustralya’da en fazla vakanın görüldüğü Melbourne’da yaklaşık 300 kişi eyleme katıldı. Sidney, Brisbane, Adelaide ve Perth’te de bir aydır devam eden sert tedbirleri protesto etmek için eylemler düzenlendi.
Ülkede son iki ayda tespit edilen vakaların sayısı 26 bini geçti. Cuma günü bir açıklama yapan Avustralya Başbakanı Scott Morrison, aşı bulunmadığı takdirde tedbirlerin yıllarca uygulanabileceğini söylemişti.
Melbourne’daki protestolarda göstericiler “özgürlük” ve “insan hakları değerlidir” sloganları attı. Şehirdeki gösterilerde 14 kişi koronavirüs tedbirlerine uymadığı gerekçesiyle; bir kişi de polise mukavetten gözaltına alındı.150’den fazla kişiye de tedbirlere uymadığı için para cezası kesildi.
Berfin Özek: Ben de kendime herkes kadar şaşıyorum, 'bunu nasıl yapabildim' diye.

Kaynak, DHA
Fotoğraf altı yazısı, Berfin Özek Hatay'ın İskenderun ilçesinde yüzüne asit döken ve bu suçtan 13 yıl hapis cezasına çarptırılan eski erkek arkadaşı Casim Ozan Çeltik'i affederek şikayetinden vazgeçen Berfin Özek, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımla, aldığı bu kararın `yanlış ve sağlıksız olduğunu anladığını` belirtti.
15 Ocak 2019'da Çeltik, Berfin Özek'in yüzüne asit atıp kaçmıştı. Gördüğü uzun tedavinin ardından Berfin’in yüzünde ağır yanık izleri kaldı ve sağ gözünü kaybetti. Saldırının ardından tutuklanan Casim Ozan Çeltik tutuklandı ve 'kasten yaralama' suçundan 13 yıl 6 ay hapis cezasına çarptırdı.
Berfin Özek ise karar sonrasında yaptığı açıklamada, "Verilen ceza çok kısa bir süre, benim acılarıma eş değer mi? Sorarım size, benim acılarıma eş değer mi? O kadar kıvrandım, gözlerim görmüyor, yemek yiyemiyor, nefes alamıyordum. Hatta konuşamıyordum. Davanın peşini bırakmayacağım. Eski güzelliğimi bana verebilecekler mi? Hayır. Gözlerim gitti, gözlerim görmüyor. Bir gözüm yüzde 30 görüyor. Bulanık görüyorum, kitap okuyamıyorum, uzağı seçemiyorum" demişti.
Ancak bu yıl Nisan ayında Özek dilekçe vererek Casim Ozan Çeltik hakkındaki şikayetini geri aldı. 11 Nisan günü ise sosyal medya hesabından bir paylaşım yaparak "O orada dört duvar arasındayken benim içim rahat değil. Sayfalarca mektup yazdık birbirimize. Ben hakkımı helal ettim ona. Onu çok seviyorum, o da beni çok seviyor" ifadelerini kullanmıştı.
5 aylık bir sürenin ardından Özek, yine sosyal medya hesabından “Kendimi tanıyamadığım, yalnızlaştırdığım ve çok yorulduğum bir zamanda yaptığım büyük bir hataydı.” paylaşımı yaptı:
"Verdiğim bu kararın ne kadar yanlış ve sağlıksız olduğunu yine yanımda olan, olmayan herkes sayesinde fark etmem zaman aldı. Hukuksal bir mücadele devam ederken içimde verdiğim savaşı kimseyle paylaşamadım. Kendimi tanıyamadığım, yalnızlaştırdığım ve çok yorulduğum bir zamanda yaptığım büyük bir hataydı. İster hastalık deyin, ister sendrom. Benim bile hala adını koyamadığım neden, niçin? diye her gün sorguladığım bir karardı bu. Hiçbir şey düşünmeden hareket ettim. Artık bitsin istemiştim ki, düşünmek istesem de bunu yapamıyorum zaten. Buna benzer buhranları yaşayanlar bilirler. İnsan garip bir varlık. Bazen öyle bir psikolojiye giriyorsunuz ki, sanki her şey çok güzel olacakmış gibi. Denize düşüp yılana sarılabiliyorsunuz.
"İyileşmek için bir adım daha attığıma inanıyorum. Çünkü sizin gördüğünüz yüzüm kadar içim de darmadağın oldu benim. Doğrunun ne olduğunu bildiğim halde onu bulmakta çok zorlanıyordum ve büyük bir adımla geriye kaçtım. Şimdi çok daha iyiyim ve artık savaşabilirim. Her zaman yanımda olan ailem ve İskenderun Kadın Platformu ve Avukat Mehtap Sert bu verdiğim kararın ne kadar sağlıksız olduğunu bıkmadan anlattılar ve kendi içime dönüp orayı temizleyebilmem konusunda yine yanımda oldular. Edeceğim teşekkür kadar dileyeceğim özür de yetmez biliyorum. Hepinizi, yanımda olan herkesi çok üzdüm. Ben de kendime herkes kadar şaşıyorum, 'bunu nasıl yapabildim' diye. Belki bugün değil ama yıllar içinde bunun da cevabını bulacağımı biliyorum. Benim için hiçbir şey bitmedi. Umutlarımla beraber kaldığım yerden daha sağlam adımlarla devam edeceğim. Benim için çırpınan başta ailem sonra canla başla yanımda olan tüm kıymetli sizlerden tekrar tekrar özür diliyorum ve söz veriyorum. Büyük bir adam değil büyük bir kadın olacağım."
Sağlık Bakanı Koca: Ülke genelinde farklılıklar olsa da hastanelerimizin yükü artıyor.

Kaynak, Getty Images
Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, “Salgın nedeniyle ülke genelinde farklılıklar olsa da hastanelerimizin yükü artıyor. Yitirmekten korktuğumuz ağır hasta sayılarımız da yükselişe geçmiş durumda” dedi.
Göztepe Prof. Dr. Süleyman Yalçın Şehir Hastanesi Açılış Töreni'nde konuşan Koca, konuşmasına "Mesafeyi gözetmeyen kalabalıklar, kalabalık içine atılan her adım, unutulan her maske, ihmal edilen her tedbir, bir değil, onlarca can yakmaktadır." sözleriyle devam etti:
Erdoğan: Türkiye ve Türk milleti olarak her ihtimal ve her sonuca hazırlıklıyız

Kaynak, DHA
AKP Grup Başkanvekili Özkan: Vatandaşlarımız idam cezası istiyorsa, biz de parlamentoda bunun gereğini yapmak zorundayız, AKP Grup Başkanvekili ve Denizli Milletvekili Avukat Cahit Özkan, Bozkurt AKP İlçe Kongresi'nde konuştu
X paylaşımını geçinX içeriğine izin veriyor musunuz?Uyarı: BBC üçüncü taraf sitelerin içeriğinden sorumlu değildir.Bu makalede X içeriği bulunmaktadır. Çerez ve diğer teknolojileri kullanıyor olabilirler, bilgisayarınıza herhangi bir şey yüklenmeden önce sizin rızanızı alırız. İzin vermeden önce çerez politikasını okumak ve gizlilik politikasına göz atmak isteyebilirsiniz. Bu içeriğe ulaşmak için lütfen "kabul et ve devam et" seçeneğine tıklayın.
X paylaşımının sonu
Araştırma: Koronavirüs testleri ölü virüsleri tespit ederek hatalı pozitif sonuçlar verebilir
Sağlık Bakanlığı'ndan YÖK'e görüş yazısı: Üniversitelerde güz dönemi teorik dersler mümkün olduğunda uzaktan ve dijital yöntemle yapılsın, Sağlık Bakanlığı, üniversitelerde 2020-21 eğitim ve öğretim yılına ilişkin YÖK'e görüş yazısı gönderdi.
Bakan Koca: Salgından etkilenen aile hekimleri ve çalışanlarının maaşından kesinti olmayacak
X paylaşımını geçinX içeriğine izin veriyor musunuz?Uyarı: BBC üçüncü taraf sitelerin içeriğinden sorumlu değildir.Bu makalede X içeriği bulunmaktadır. Çerez ve diğer teknolojileri kullanıyor olabilirler, bilgisayarınıza herhangi bir şey yüklenmeden önce sizin rızanızı alırız. İzin vermeden önce çerez politikasını okumak ve gizlilik politikasına göz atmak isteyebilirsiniz. Bu içeriğe ulaşmak için lütfen "kabul et ve devam et" seçeneğine tıklayın.
X paylaşımının sonu
Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, koronavirüs salgınından etkilendikleri için görev yapamayan aile hekimleri ve aile sağlığı çalışanlarının maaşlarından kesinti yapılmayacağını açıkladı.
Koca, ayrıca bu gruptaki sağlık çalışanlarına Covid-19 hasta takibine göre üç ay süreyle ek ödeme verileceğini duyurdu.
Meslek örgütleri bir süredir, aile hekimleri ve aile sağlığı merkezi çalışanlarının Covid-19'a yakalanmaları halinde maaşlarından kesinti yapılması uygulamasına son verilmesi yönünde çağrılar yapıyordu.
Konu, son olarak Türk Tabipleri Birliği (TTB) ile Koca'nın görüşmesinde de gündeme geldi.
TTB Merkez Konseyi Başkanı Sinan Adıyaman, Perşembe günkü görüşmenin ardından yaptığı açıklamada, aile sağlığı merkezlerinde çalışan hekimlerin rapor aldıklarında maaşlarında kesinti yapılması konusunun en kısa zamanda halledileceğini öğrendiklerini söylemiş ve bunu "çok sevindirici bir haber" olarak nitelendirmişti.
