Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, yaptığı yazılı açıklamada, Temmuz ayı dış ticaret verilerini açıkladı.
Temmuz ayı ihracatının bir önceki aya göre yüzde 11,5 artış göstererek 15 milyar 12 milyon dolar olarak gerçekleştiğini açıklayan Pekcan, ihracatın pandemi öncesi seviyelerini de aşarak 2020 yılının en yüksek değerine ulaştığına ve bugüne kadarki en yüksek ikinci temmuz ayı rakamının gerçekleştiğine dikkat çekti.
İthalatın ise Temmuz'da geçen yılın aynı ayına göre yüzde 7,66 düşüşle 17 milyar 756 milyon dolar olduğunu belirten Pekcan, şöyle devam etti:
"İhracatın ithalatı karşılama oranı Haziran ayında yüzde 82,6 iken Temmuz ayında 84,5'e ulaştı. Altın hariç ihracatın ithalatı karşılama oranı ise yüzde 93,9'a yükseldi."
Temmuz'da 41 binin üzerinde firma ihracat yaptı
Bakan Pekcan, otomotiv sektöründe ihracatın Temmuz'da Haziran'a göre yüzde 10,1, hazır giyimde yüzde 41, tekstilde yüzde 18,5 arttığını bildirdi.
Pekcan, ana ihracat pazarlarındaki normalleşme ile beraber AB'ye ihracatın bir önceki aya göre yüzde 12,8 arttığına dikkati çekerek, Temmuz'da en çok ihracat yapılan ülkelerin 1 milyar 458 milyon dolar ile Almanya, 963 milyon dolar ile İngiltere ve 942 milyon dolar ile ABD olduğunu ifade etti.
İhracat yapan firma sayısında da artış olduğunu belirten Bakan Pekcan, "Nisan ayında yaklaşık 27 bin firma ihracat yapmışken, Temmuz ayında 41 binin üzerinde firma ihracat yaptı" dedi.