Türkiye'deki orman yangınları ile ilgili bilgi veren Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli, 28 Temmuz - 5 Ağustos tarihleri arasında "44 ilde 197 orman yangını çıktı, 185'i kontrol altına alındı" dedi.
Muğla'nın Marmaris ilçesinde İçişleri Bakanı Süleyman Soylu ile açıklama yapan Pakdemirli, "4 Ağustos'tan sonra 16 uçak, 56 helikopter, 850 arazöz ve su tankeriyle etkin müdahalenin devam ediyor" dedi.
Bakan, "Kemerköy Termik
Santrali'nde dün bir yangın tehlikesi atlatıldı. İlk tespitlere göre önemli bir
hasar olmadı" ifadesini kullandı.
Akdeniz Orman Yangınları Mücadele Birliği'nin kurulması gerektiğini belirten Pakdemirli, Akdeniz iklim kuşağındaki ülkelerle konuyu paylaşacaklarını belirtti.
İçişleri Bakanı Soylu ise ilde şimdiye kadar 36 bin 365 vatandaşın tahliye edildiğini, 552 kişinin yangından etkilenerek hastanelere başvurduğunu söyledi.
Soylu, "Sosyal medya üzerinden boş durmayanlar var. Şu ana kadar 3 bin 246 içerik tespit edildi. Bunların 172'sine işlem gerçekleştirildi" dedi.
Bakan, "35 mahalle ve 6
ilçede yangın devam ediyor" bilgisini paylaştı.
Antalya'da Manavgat, Gündoğmuş yangınlarının, Muğla'da ise Marmaris, Köyceğiz, Kavaklıdere, Milas, Yılanlı ve Seydikemer yangınlarının devam ettiği bilgisi paylaşıldı.